اصول ست کردن کیف و کفش

ظاهر هر فردی اطلاعات زیادی در مورد شخصیت و سلیقه آن فرد به دیگران ارائه می دهد. بدین معنا که وقتی شخصی را برای اولین بار می بینید بر اساس ظاهر و لباسی که به تن دارد می توانید تا حد بسیاری شخصیت و علایق آن فرد را حدس بزنید.

سلیقه ای که در انتخاب لباس از آن استفاده می شود ورای اصولی ست است که در مورد آن می خوانیم. ولی در صورتی که از اصول درست و به جا استفاده نکنیم هر چقدر هم که خوش سلیقه باشیم بازهم نمی توانیم به شیک و خوش استایل باشیم.

حتما شما هم شنیده اید که برخی از روی کفش افراد شخصیت شناسی خواهند کرد. روانشناسان معتقدند که براساس مدل، قیمت، رنگ و شکل ظاهری کفش ها می توان ویژگی های احساسی و شخصیتی افراد را تشخیص داد.

اهمیت این روش شخصیت شناسی در هنگامی که می خواهید کیف ست کفش خود را انتخاب نمایید حتی بیشتر هم خواهد شد.

چرا که ست کردن کیف و کفش تاثیر زیادی بر مدل، جنس و رنگ کفش می گذارد و اینها جز اکسسوری هایی هستند که اول از همه به چشم می آیند. در حقیقت جذابیت و ظاهر کیف و کفش اولین و بیشترین تاثیر را در برداشت افراد خواهند گذاشت.

مراحل اصلی درست کردن کیف و کفش

1. شباهت بین کیف و کفش

برای ست کردن کیف و کفش نیازی به شباهت کامل میان آن دو ندارید و این قانون وجود ندارد که کیف و کفش باید کاملا با یکدیگر یکسان باشند.

به عنوان مثال اگر کیف شما دارای زمینه ای مشکی با بندهای قرمز رنگ است می توانید برای کفش خود به جای رنگی مشکی از رنگ قرمز استفاده کنید.

در صورتی که کیف و کفش شما از دو رنگ کاملا متضاد تشکیل شده باشد، می توانید از یک اکسسوری مانند جا سوئیچی یا یک کیف دستی مورد استفاده قرار دهید؛ البته به شرط آن که رنگ کفش شما باشد.

از یک تن رنگی استفاده کنید

2. از یک تن رنگی استفاده کنید

استفاده از یک پالت رنگی ساده ترین روش برای ست کردن انواع لباس و اکسسوری به حساب می آید. برای ست کردن کیف و کفش خود می توانید از یک تن رنگی برای تمامی لباس های خود استفاده نمایید و در انتخاب رنگ کیف و کفش هم کمی از آن رنگ کمک بگیرید.

برای رنگ کفش می توانید از رنگ تیره تر و پررنگ تری نسبت به رنگ کیف خود انتخاب کنید. مثلا اگر رنگ مورد نظر شما زیتونی باشد می توانید رنگ کرم زیتونی را در ترکیب کیف و کفش خود مدنظر قرار دهید.

3.استفاده از رنگ های خنثی

تمامی رنگ هایی که در محیط وجود دارند دارای ویژگی های خاصی هستند، اما استفاده از رنگ های شارپ مثل: فسفری، زرد یا نارنجی باعث جلب توجه بیننده می شود.

این رنگ ها معمولا در دسته رنگ های جیغ قرار می گیرند. در کنار رنگ های جیغ استفاده از رنگ های خنثی بسیار شیک و جذاب خواهد بود.

۴.استفاده از کیف وکفش های براق

کیف و کفش ها دارای تنوع بسیار زیادی در رنگ، جنس و مدل هستند. جنس برخی از آن ها جیر، چرم مات و برخی دیگر ورنی و براق است.

هر کدام از مدل های کیف و کفش برای موقعیت های مختلفی قابل استفاده می باشند. به فرض مثال کیف و کفش های براق برای موقعیت های رسمی گزینه مناسبی شناخته خواهند شد.

5.موقعیت را شناسایی کنید

هر موقعیتی به یک کیف و کفش خاص نیاز دارد. به عنوان مثال برای رفتن به یک مجلس عروسی نمی توانید از یک کوله پشتی اسپرت استفاده کنید یا هنگام رفتن به دانشگاه امکان استفاده از کفش پاشنه بلند یا کیف ورنی وجود ندارد؛ به همین دلیل توصیه می شود هنگام انتخاب کیف و کفش های مختلف موقعیت مورد نظر را درک کرده و متناسب با آن مناسب ترین گزینه را خریداری کنید.

6.متریال کیف و کفش را با هم ست کنید

فاکتور دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، متریال و مواد به کار رفته در ساخت کیف و کفش است. بنابراین اگر کیفی با متریال چرم دارید، بهتر است کفش نیز از چرم ساخته شده باشد. شاید تصور کنید که متریال و مواد بدنه کیف و کفش چندان دیده نمی‌شود، در حالی که اینطور نیست و به اندازه رنگ‌ها جلب توجه می‌کند. به همین دلیل هیچ وقت یک کفش جیر با رنگ مات، گزینه خوبی در کنار کیفی با متریال چرم براق نیست؛ حتی در صورتی که هر دو در یک تناژ رنگی قرار داشته باشند.

7.ست کردن آن به وسیله ی دستمال گردن

شما در انتخاب رنگ های موجود در استایلتان آزاد هستید و می توانید با استفاده از رنگ های مختلف استایل شیکی داشته باشید.

در این ترفند می توانید برای ست کردن رنگ کیف و کفش با همدیگر، رنگ کیف یا کفش را با رنگ شلوار یا دستمال گردن ست نمایید. به فرض مثال انتخاب یک شلوار یا دستمال گردن مشکی با کفش هایی با همین رنگ به همراه یک کیف از طیف رنگی گزینه ایده آلی شناخته خواهد شد.

8.کیف و کفش مناسب هر مهمانی

لباس‌ها و اکسسوری‌های متناسب این فضاها فرق بسیاری باهم دارند. به همین علت توصیه خواهد شد در مورد ست کردن کیف و کفش در هر مهمانی به خوبی دقت نمایید و گزینه‌ای انتخاب کنید که با نوع مهمانی تطابق داشته باشد. مثلا نمی‌توانید یک کیف سبک که طرح‌های ورزشی دارد، برای مهمانی باشکوه آخر هفته استفاده نمایید. علاوه بر این برای یک ملاقات دوستانه و ساده، دلیلی برای پوشیدن کفشی بسیار مجلل و پر زرق و برق وجود ندارد.

9. موقعیت شناسی

هر موقعیتی کیف و کفش مخصوص خودش را نیاز دارد؛ همانطور که نمی‌‎شود در یک عروسی با کوله پشتی زنانه چرم و اسپرت حاضر شد، در دانشگاه نیز نمی توان با کفش پاشنه بلند و کیف کلاچ سر کلاس ها بروید.

10. براق ها برای موقعیت های رسمی

کیف و کفش ها انواع و اقسام جنس های مختلف را به خودشان اختصاص می دهند؛ بعضی ها جیر هستند، بعضی چرمی مات و بعضی ورنی و براق. هر کدام از این جنس ها برای موقعیت خاصی مناسب می باشند.

11.مخصوص مراسم های رسمی

فرض کنید قرار است به یک جشن مهم بروید. یک کیف دستی کوچک و زیبا انتخاب کرده اید و حالا نوبت به انتخاب کفش پاشنه بلند رسیده است.

حتما می دانید که پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث وارد شدن آسیب های جدی به کمر و ستون فقرات می شود. به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب کفش از قوانین مربوط به اندازه پاشنه مناسب برای کفش خانم ها با خبر شوید و بعد دست به خرید کفش بزنید.

13.اهمیت اندازه ی کیف در استایل

اگر برای انتخاب مدل کفش رسمی، پاشنه دار بودن یکی از شرایط لازم است؛ در مورد کیف ها اندازه آن هاست که می تواند رسمی یا روزمره بودنشان را تحت تاثیر قرار دهد.

کیف های مخصوص مهمانی که تحت عنوان کیف دستی یا کلاچ شناخته می شوند، در گذشته صرفا برای موقعیت های رسمی به کار می رفتند. این روزها کیف دستی های بزرگتری طراحی می شوند که برای ساختن یک استایل نیمه رسمی شیک ایده خوبی به حساب می آیند.

آیا باید حتما کیف وکفش هم شکل باشند؟

تا همین چند سال پیش هم وقتی صحبت از خرید کیف و کفش می شد، ترجیح همه این بود که این دو گزینه از هر جهت با هم هماهنگ باشند؛ اما خوشبختانه این قانون مدتی است که عوض شده است.

اگر در گذشته تاکید روی هم رنگ بودن کیف و کفش بود، استایلیست های امروزی شما را تشویق می کنند از کیف و کفش های ناهمسان استفاده کنید.

این روزها می توانید یک کیف سرخابی را با کفش لاجوردی همراه کنید یا یک کفش پلنگی را با کیف قرمز ست به کار ببرید. نکته مهم این است که در نهایت تمام اجزای لباس های شما به هم بیایند و قواعد ترکیب رنگ ها را بلد باشید.

انتخاب کیف و کفش زنانه از مهمترین مراحل انتخاب هر استایلی است  که ممکن است در انتخاب رنگ و مدل آن دچار سردرگمی شوید و در بسیاری از مواقع نمی توانید رنگ و مدل مناسب خود را انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.