چگونه طول عمر کفش خود را افزایش دهیم؟

کفش‌ها یکی از اجزای حیاتی پوشاک و مد لباس هستند که نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره ما دارند. این وسیله مهم نه تنها به ما راحتی در حرکت و فعالیت‌های روزمره می‌بخشد. بلکه برای محافظت از پاها و ایجاد استحکام و زیبایی در ظاهرمان نیز اهمیت دارد. اما با توجه به اهمیت کفش‌ها، آن‌ها نیازمند مراقبت و نگهداری صحیح هستند. تا طول عمر آن‌ها را افزایش داده و کارکردی کارآمد داشته باشند. در این مقاله، به بررسی روش‌ها و ترفندهای مختلفی که می‌توانند. به افزایش طول عمر کفش ها کمک کنند، پرداخته می‌شود.

همچنین، نکات و راهنمایی‌هایی جهت حفظ کیفیت کفش‌ها، تعمیرات مناسب و مواردی که باید به آن‌ها توجه داشته باشیم.

راهکار های ساده برای افزایش طول عمر کفش | چگونه طول عمر کفش خود را افزایش دهیم؟

خرید کفش اورجینال و باکیفیت

 یکی از بهترین روش های مربوط به افزایش طول عمر کفش استفاده از کفش های اورجینال، باکیفیت است به طوری که اگر بهترین برند و با کیفیت ترین کفش را تهیه نمایید، قطعا شانس استفاده ی طولانی مدت را از آن خواهید داشت. البته توجه داشته باشید که برخی از افراد هزینه های بسیار بالایی را برای خرید و استفاده از مرغوب ترین انواع کفش ها پرداخت می کنند.

لما با این حال شاهد خراب و کهنه تر شدن کفش های خود بعد از گذشت چند ماه می شوند؛ پس در کنار خرید بهترین کفش ها بایستی به یک سری از آیتم ها هم دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید به مدت بسیار دراز و طولانی از کفش های مورد نظر خود استفاده نمایید.

نگهداری کفش ها در دمای معمولی اتاق

نگهداری کفش ها در دمای معمولی اتاق از دیگر روش ها و روش های مربوط به افزایش طول عمر کفش است. جنس بعضی از کفش ها در برابر دمای سرد و گرم، بسیار حساس می باشد و سریع شکننده می شوند؛ پس بهتر است که کفش های خود را در یک دمای استانداردی قرار دهید.

علاوه بر این بالا بودن دما محیط نیز موجب رشد برخی از باکتری ها در داخل کفش ها خواهد شد به همین علت توصیه می شود که حتما به این موضوع توجه ویژه ای را داشته باشید تا بتوانید دوست داشتنی ترین و زیباترین انواع کفش های خود را به مدت طولانی تر مورد استفاده قرار دهید. علاوه بر این شما می توانید برای کسب راهنمایی های بیشتر در این خصوص با همکاران ما از همین وب سایت در ارتباط بوده و اطلاعات مفید و سودمندی را نیز به دست آورید.

نگهداری کفش ها در دمای معمولی اتاق

یک لایه ی نازک به زیر کفش بچسپانید

اگر شما نیز روزانه به مدت بسیار زیادی از کفش های خود برای فعالیت های مختلف استفاده می کنید، توصیه می شود که یک لایه به ته کفش خود بچسبانید تا از این طریق سبب افزایش طول عمر کفش خود شوید. استفاده از لایه های نازک برای ته کفش می توانید عمر مربوط به کفش های شما را به شکل باور نکردنی افزایش دهد. شما نیز با توجه به این امر، به بهترین شکل ممکن از کفش های خود نگهداری کرده و آنها را به مدت چندین سال مورد استفاده قرار دهید.

تمیز کردن اصولی کفش و استفاده از واکس

در صورت کثیف شدن کفش های خود، سریعا آن را به آرامی مورد شستشوی قرار دهید و در صورت نیاز از واکس هم استفاده نمایید. واکس زدن می تواند خط های سفید به وجود آمده بر روی کفش های شما را از بین برده و کفشی نو را برای شما به ارمغان آورد. همچنین واکس ها از ماده ی نرم کننده ای برخوردار هستند که می تواند مانع از خشک شدن کفش های شما شود؛ بنابراین یکی از بهترین و موثرترین راه های مربوط به طولانی تر کردن عمر کفش را واکس زدن شکل داده است.

کفش چرم تان را تغذیه کنید

خب غذای کفش چرم چیست؟ قطعا واکس. کفش‌های چرم بقای خود را مدیون واکس هستند.قبل از اینکه برای اولین بار از کفش چرم‌تان استفاده کنید آن را واکس بزنید. رفیق جدا نشدنی کفش‌های چرمی، واکس مخصوص آن کفش است، لازمه مفید بودن این رفاقت هم کیفیت واکس است که رابطه مستقیمی با ماندگاری کفش پیدا می‌کند. بهترین نوع واکس برای کفش چرم واکس‌های بر پایه موم است نه واکس‌های مایع

قالب چوبی

شما می‌توانید در زمان استراحت کفش و برای جلوگیری از اینکه کفش‌ها از شکل و قالب خود خارج شوند داخل آن را با روزنامه پرکنید. اینکار از افتادن چین و چروک روی مچ کفش ها هم جلوگیری می‌نماید. البته بهترین گزینه برای اینکار استفاده از قالب چوبی است که همه ساختار کفش را مستحکم نگه می‌دارد هم رطوبت ناشی از عرق کف پا را از درون کفش جذب می‌کند. قالب‌های چوبی کفش را می‌توانید از فروشگاه های معتبر کفش تهیه نمایید.

چسپاندن یک لایه ی نازک به ته کفش

با راه رفتن زیاد کارایی و طول عمر کفش کاهش می یابد. حال اگر می خواهید کفش تان مدت زمان بیشتری عمر کند و بتوانید بیشتر از آن استفاده کنید، می توانید یک لایه نازک کائوچو به تخت کفش خود بچسبانید تا هم از لیز خوردن کفش جلوگیری کند، هم از ورود نم و آب به پاشنه و کفش پیشگیری نماید. جذب آب توسط کفش باعث خراب شدن آن خواهد شد.

مالیدن کره بر روی کفش های چرمی

در صورتی که کفش های چرمی دارید بعد ازز خیس شدن حتما آنها را در دمای اتاق خشک نمایید و بعد از خشک شدن برای افزایش طول عمر کفش ها به آنها مقداری کره بمالید تا نرمی و بافت خود را حفظ کرده و عمر بیشتری داشته باشند.

پاک کردن لکه های کفش

لکه های ایجاد شده بر روی کفش ها را با استفاده از دستمال نرم و یا برس واکس برطرف نمایید. کفش ها را بعد از لک افتادن سریعا و به آرامی پاک کنید. لکه های نمکی باعث آسیب به کفش های چرمی می شود و باید با پارچه ای نم دار آنها را برطرف کرد. همچنین می توانید برای حذف لکه های نمکی از مقداری سرکه و آب با کمک پارچه ای پنبه ای استفاده نمایید. آب بیشتر از سرکه باشد.

داشتن چند جفت کفش

یک جفت کفش و پوشیدن دائم آن باعث عمر کوتاه آن می شود. برای طولانی تر شدن عمر کفش ها همیشه چند نوع کفش داشته باشید تا علاوه بر تنوع عمر هر کدام از آنها بیشتر شود. در طول هفته کفش های خود را تغییر دهید و دائما از یک جفت کفش استفاده نکنید.

برطرف کردن لکه های روغنی

برای رفع لکه های روغنی از روی کفش و دادن ظاهر تمیز به کفش ها از پود بچه کمک بگیرید. مقداری پودر بچه بر روی لکه چربی پاشیده تا لکه ی روغن پودر را جذب نماید. این روش برای کفش های چرمی و کفش های جیر مناسب نمی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.