چگونه بدون آرایش بدرخشیم! فقط با 11 روش کاربردی و ساده

این روزها نمی‌توانید وارد یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی شوید بدون اینکه 100 نفر را ببینید که نشان می‌دهند چگونه با مهارت‌های آرایشی زیبایی‌شان را افزایش می‌دهند. بله خب آرایش کردن برای افزایش زیبایی کاربردی است، اما برای زیبا به نظر رسیدن نیازی به آرایش کردن ندارید. راه های آزمایش شده و قابل اعتماد زیادی برای درخشش بدون آرایش وجود دارد.

صبر کن ببینم. چی ؟

خب جوابش خیلی ساده‌ست، راز زیبا به نظر رسیدن بدون آرایش، مراقبت از خود است. شما عزیزان باید مهمترین جنبه‌های سبک زندگی، رژیم غذایی، روتین مراقبت از پوست و عادات روزانه خود را در نظر بگیرید. اگر حتی یکی از این عناصر از تعادل خارج شود، بر سلامت و ظاهر شما تاثیر می‌گذارد. ژینو‌استایل 11 نکته و ترفند را برای افزایش زیبایی به روش طبیعی را به شما می گوید.
پس بیایید این روش‌ها رو بهتون یاد بدم.

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید
از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید

پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم برای داشتن پوستی سالم را اصلا دست کم نگیرید. به یاد داشته باشید، شما همان چیزی هستید که می خورید. سعی کنید تا جای ممکن هر روز میوه و سبزیجات بخورید. اسید‌های چرب امگا 3 برای پوست بسیار مفید هستند پس شما می توانید برای مثال از گردو و دانه کتان استفاده کنید. همچنین باید از میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین مانند پرتقال، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین و غذاهای پر پروتئین مانند نخود، تخم مرغ و عدس استفاده کنید.

مقدار زیادی آب بنوشید

حداقل روزانه باید 8 لیوان آب بنوشید، این عدد در فصول گرم سال به 14 الی 16 می رسد. آب برای اطمینان از سالم ماندن هر سیستم و عملکرد بدن شما ضروری است. برای دفع سموم از بدن خود هیدراته بمانید. نتیجه این عمل پوستی شاداب‌تر، حجیم تر و چین و چروک کمتر خواهد بود. با ترکیب کردن خیار تازه، لیمو، برگ نعناع و کدو سبز در یک بطری و اضافه کردن آب، آب سم زدایی درست کنید که می توانید موقع پیاده روی آن را بنوشید و از آن لذت ببرید. با این ترکیب شما عزیزان، از مزایای آب و انواع مواد مغذی بهره مند می شوید.

ورزشکار شوید!

ورزش برای پوست و سلامت جسمی و روحی شما بسیار مفید است. احتمال انجام حداقل 3 ساعت فعالیت بدنی در هفته ممکن است در ابتدا خیلی هیجان انگیز به نظر برسد، سعی کنید به فعالیت خود ادامه دهید تا ببینید که در یک موقعیت برد-برد قرار گرفته اید. یوگا، شنا، دویدن، یا رفتن به باشگاه همگی می توانند برای شما سرگرم کننده و مفید باشند. توصیه می شود هر روز کمی ورزش کنید و برای آن وقت بزارید. حتی اگر وقت کمی بزارید ولی هر روز به صورت تکرار ادامه بدید این مقدار اکسیژن تحویلی به پوست شما را افزایش می دهد، به بدن شما کمک می کند تا خود را سم زدایی کند، گردش خون را بهبود بخشد و اندورفین خوبی به شما می دهد. این روند به شما کمک می کند تا استرس ذهنی و فیزیکی شما کاهش پیدا کند که شامل پوست شما نیز می شود.

چای سبز را به طور منظم بنوشید

چای سبز که سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هاست، یکی از سالم ترین نوشیدنی ها به شمار می رود. یکی از شگفت انگیز ترین آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز کاتچین است که به بهبود گردش خون، سلامت پوست، کاهش فشار خون، کلسترول و از آسیب سلولی جلوگیری می کند. چای سبز همچنین حاوی EGCG است که به کاهش جذب چربی و کاهش وزن نیز کمک می کند. روزانه به مقدار لازم چای سبز دم کنید و آن را گرم یا سرد میل کنید و در صورت تمایل آن را با عسل یا شیرین کننده طبیعی سالم دیگری شیرین کنید.

زندگی خود را از بین نبرید!

بسیاری از ما انواعی از مواد مضر را به طور منظم مصرف می کنیم، چه غذاهای ناسالم مانند فست فود، نوشابه و سایر اقلام شیرین یا حتی الکل و سیگار. مصرف شکر و الکل اضافی و همچنین غذاهای روغنی و سرخ شده را بهتر است کاهش دهید یا اگر سیگاری هستید بهتر است از مصرف آن خودداری کنید. مطمئن باشید با کنار گذاشتن این مواد اندام های حیاتی، پوست، مو و دندان های شما از شما تشکر خواهند کرد.

به اندازه کافی بخوابید

در حالی که زیبای خفته یک افسانه است، اما خوابیدن واقعا بر روی زیبایی تاثیر مستقیم دارد. خواب خوب شبانه بخش مهمی از درخشش پوست است، زیرا بدن شما سلول های آسیب دیده را در حین خوا ترمیم می کند. هر شب بین 6 تا 8 ساعت خواب با کیفیت داشته باشید تا وقتی از خواب بیدار می شوید ظاهر و احساس خوبی داشته باشید. اگر خواب کافی داشته باشید، رنگ پوست شما درخشان تر می شود، روند پیری پوست شما کند می شود و نیازی به مقابله با حلقه های سیاه زیر چشم خود نخواهید داشت.

از کرم ضد آفتاب به طور مرتب استفاده کنید

باید بدانید اشعه های UVC، UVA، UVB خورشید یکی از دلایل اصلی پیری زودرس پوست هستند. سعی کنید هر زمان که بیرون می روید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از آسیب رسیدن پوست توسط اشعه ها جلوگیری کنید. این امر به جلوگیری از هیپرپیگمانتاسیون، لکه های تیره و لکه های سفید کمک می کند. توصیه های متخصصان پوست را حتما دنبال کنید و از ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید. می توانید بهترین ضد آفتاب ها را از فروشگاه ژینو‌استایل تهیه کنید و از پوست خودتان محافظت کنید.

با جوش ها به درستی برخورد کنید

جوش‌ها یکی از واقعیت های ناگوار زندگی هستند و دیر یا زود، در جایی روی صورت ما ظاهر می شوند (معمولا زمانی که کمتر به آن‌ها نیاز داریم یا اصلا به آن‌ها نیاز نداریم). هنگامی که جوش ظاهر می شود، در برابر هر تمایلی برای لمس، خراشیدن یا فشار دادن آن مقاومت کنید، زیرا تنها کاری که می دهید این است که مشکل را بدتر کنید. بهتر است مقداری روغن درخت چای را روی جوش مالیده یا از بنزوئیل پراکسید، رتینول یا سایر درمان های لکه بینی استفاده کنید و صبر کنید تا خشک شود. خب میدونم برای از بین بردن جوش ها به صبر نیاز است، اما ارزشش را دارد، زیرا این روش زخم یا جای زخم باقی نمی‌گذارد. اگر به صورت منظم جوش می زنید، از شوینده‌ای استفاده کنید که حاوی اسید سالیسیلیک باشد.

لایه برداری برای داشتن پوست درخشان

لایه برداری منظم یکی از راه های مطمئن برای رسیدن به پوستی درخشان است. پوست شما به طور مداوم سلول‌های مرده پوست را از لایه سطحی می ریزد. این بخش مهمی از فرایند تجدید خود است، زیرا سلول‌های مرده با سلول‌های تازه و سالم جایگزین می شوند. سعی کنید حداقل 2 بار در هفته از یک لایه بردار ملایم برای حمایت از این روند استفاده کنید. اگر سلول‌های مرده بیش از حد روی سطح پوست شما باقی بمانند، می توانند منافذ را مسدود کرده و باعث بروز آکنه جوش های سر سیاه و جوش شوند. لایه برداری این سلول ها را از بین می برد، مبارزه با منافذ مسدود شده و تمام آن مزاحم های دیگر به پوست شما کمک می‌کند تا مرطوب کننده‌ها و سرم‌ها بهتر جذب پوست شما شوند. یک اسکراب ملایم انتخاب کنید و یا یک اسکراب نمک یا قهوه طبیعی در خانه درست کنید.

بیشتر به موها توجه کنید

کثیفی، آلودگی و عرق باعث می شود موهای سر شما کمتر درخشان و سالم به نظر برسند. موهایتان را مرتبا تغذیه کنید تا موهایتان زیبا، براق و نرم بمانند. حداقل 1 الی 2 بار در هفته موهای خود را روغن بادام، نارگیل یا زیتون چرب کنید. اگر چه این شروع خوبی است، اما کافی نیست، بنابراین مطمئن شوید که از درمان های اسپا مو نیز استفاده می کنید که فاقد سولفات و سایر مواد شیمیایی است که می توانند به موهای شما آسیب برسانند. حتما یک نرم کننده با کيفيت خوب یا یک سرم غنی شده با روغن آرگان مراکشی استفاده کنید و از حرارت دادن روی موهای خود اجتناب کنید. همچنین باید سعی کنید تا حد امکان موهای خود را در حالت طبیعی نگه دارید، زیرا استفاده از انواع ابزارهای حالت دهنده در نهایت می تواند بیشتر از اینکه فایده داشته باشد ضرر داشته باشد.

مراقب دندان های خود باشید
مراقب دندان های خود باشید

مراقب دندان های خود باشید

داشتن دندان های قوی، سالم و تمیز بخشی مهمی از دستیابی به زیبایی طبیعی درخشیدن بدون آرایش هستند. حداقل 2 بار در روز دندان های خود را با یک خمیر دندان فلوراید با کیفیت خوب مسواک بزنید و برای تمیز و سالم نگه داشتن دندان های خود روزانه از نخ دندان استفاده کنید و از دهان شویه استفاده کنید. هنگام مسواک زدن، مسواک را با حرکات دایره ای کوچک به بالا و پایین حرکت دهید. حداقل 2 بار در سال برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید.

درخشش … به طور طبیعی!
واقعا چه کسی به آرایش نیاز دارد؟ شما عزیزان با رعایت این نکات ساده، زیبایی طبیعی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن افزایش خواهید داد.

امتیاز مقاله

100%
امتیاز کلی
  • کیفیت
  • کاربردی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.