تاریخچه ی برند هوکا

اگر دونده هستید، می‌دانید که کفش‌هایی که روی پاهایتان می‌پوشید چقدر برای موفقیت کلی شما مهم می باشند. کفش‌های کتانی به ظاهر بی‌پایانی در دسترس هستند، و یکی از آن‌ها هوکا وان وان می باشد. خواه به دنبال یک جفت کفش ورزشی عالی باشید، ولی مطمئن نیستید که کدام برند را انتخاب کنید، یا در حال خرید بوده اید، و مدام هوکا وان وان را به صورت پاپ آپ می بینید، ولی می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید. در اینجا مروری بر تاریخچه این شرکت است تا اطلاعاتی در زمینه پیش زمینه به شما ارائه دهد که امکان دارد به شما کمک کند تصمیم بگیرید آیا برند Hoka One One انتخاب مناسبی برای شما می باشد یا اینکه خیر.

تاریخچه ی برند هوکا

هوکا یکی یکی یک شرکت کفش ورزشی با منشاء فرانسه می باشد که کفش های در حال اجرا را طراحی و روانه بازار می کند. برند هوکا برای اولین بار با تولید کفش هایی با روبروهای بزرگ، که به دلیل کوسن اضافی لقب کفش “ماکسیمالیست” گرفته بودند، در صنعت دوندگی مورد توجه قرار گرفت. این برخلاف روند حداقلی کفش بود که در زمان تأسیس این شرکت در سال 2009 میلادی محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

این شرکت در سال 2009 میلادی توسط نیکلاس مرود و ژان لوک دیارد کارمند سابق سالومون تأسیس شد، هنگامی که آنها به دنبال طراحی یک کفش بودند که به آنها اجازه می داد سریعتر راه خود را بپیمایند و فرار کنند، و یک مدل با یک بیرونی بزرگ را ایجاد کردند که بالشتک بیشتری داشت. از سایر کفش های در حال اجرا در آن زمان این کفش ها با استفاده از عبارات زبان مائوری آزادانه به معنی “پرواز بر روی زمین” نامگذاری شده اند.

هوکا هر دو کفش کم مشخصات و حداکثر کوسن را برای جاده، پیاده و همه زمین تولید خواهد کرد. کفش های هوکا در طول خط تولید خود ویژگی هایی مثل نسبت وزنی کم به کوسن و هندسه میانی و روکش بیرونی را دارند که به منظور ارتقاء ثبات ذاتی و یک گام کارآمد طراحی شده اند.

این کفش به دلیل داشتن کوسن پیشرفته و پایداری ذاتی در ابتدا توسط دوندگان اولتراماراتون مورد استقبال قرار گرفت. با این وجود، آنها به دلیل داشتن حداکثر کوسن و حداقل وزن، به سرعت محبوبیت خود را در بین سایر دوندگان به دست آوردند. مدل های اصلی و بالاترین کوسن این برند هم اکنون در ترکیب HOKA با کفش های سبک تر همراه هستند که بخش عمده ای از کوسن امضای این برند را حفظ می کنند و حتی کفش های سبک وزن و تمرینی و مسابقه ای و آهنگ را دنبال می کنند. 

تاریخچه ی برند هوکا

برند هوکا توسط چه کسانی تاسیس شد؟

این برند توسط نیکلاس مرمود و ژان لوک دیارد که قبلاً این افراد در برند تجاری Salomon کار می‌کردند تاسیس شده است.

 نیکلاس و ژان لوک می‌خواستند کفشی طراحی کنند که به آنها اجازه دهد سریع‌تر در سراشیبی بدوند و این منجر به اختراع کفش‌های دویدن Hoka One One شد، زیره بزرگ بیش از هر کفش دویدن موجود در بازار در این زمان، بالشتک‌تری را ارائه می‌کرد. نام کفش‌های دویدن هوکا از عبارت زبان مائوری گرفته شده است که به معنای “پرواز بر فراز زمین” است.

افرادی که به انجام فعالیت‌هایی مانند دویدن و پیاده‌روی مشغول هستند، از اهمیت یک کفش رانینگ اطلاع دارند. در دنیای امروز کفش‌های متعددی برای دویدن عرضه می‌شوند، اما به ندرت می‌توان کفش مناسب این نوع ورزش‌ها را پیدا کرد. هوکا وان وان  از شرکت‌هایی است که تمرکز خود را در طراحی و ساخت کفش‌های ورزشی گذاشته است.

کفش هوکا وان وان از یک زیره ی بزرگبهره برده و از بالشتک بیشتری  در مقایسه با سایر کفش‌ها برخوردار است، اما نکته ویژه‌ای که در رابطه با این کفش وجود دارد، وزن سبک و مناسب آن می‌باشد که با وجود داشتن بالشتک‌‌های اضافی تغییری نکرده است.

ویژگی های کفش هوکا

کفش هوکا مردانه  به دلیل داشتن کوسن ووزن سبک، گزینه مناسبی برای ورزشکاران محسوب می‌شود. از طرفی احساس راحتی که این کفش ارائه می‌دهد، منجر به تفاوت آن با سایر کفش‌های موجود در بازار شده است. طراحی زیره این کفش به صورت مهندسی شده می‌باشد تا افراد بدون نگرانی از لغزش و لیز خوردن بتوانند بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

در طراحی کفش‌های هوکا جدیدترین روش ها در نظر گرفته شده و همچنین کمپانی هوکا همواره باکیفیت‌ترین مواد و متریال را برای ساخت کفش‌های خود بهره گرفته و از به‌روزترین فناوری‌ها بهره می‌برد.

تنوع و بازار گسترده کفش سبب شده تا بسیاری از افراد برای خرید یک جفت کفش مناسب سردرگم شوند. برای برخورداری از یک کفش مناسب توصیه خواهد شد که از برندی معتبر همچون برند هوکا خرید کنید؛ زیرا برندهای معتبر همواره بهترین متریال را برای ساخت کفش‌های خود استفاده می‌کنند. با مطالعه تاریخچه ی هوکا درمی‌یابیم که کفش‌های این برند از قابلیت‌ها و ویژگی‌های متمایزی برخوردار بوده و گزینه عالی برای دوندگان و ورزشکاران محسوب می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.