تفاوت ادو پرفیوم و ادو تویلت چیست ؟

تفاوت ادو پرفیوم و ادو تویلت و تقسیم‌ بندی عطرها یکی از عمده‌ترین سوالات رایج در مورد انواع عطرها است. همه افراد در سراسر جهان به استشمام رایحه‌های خوشبو تمایل دارند؛ از این رو شرکت‌های عطرسازی به ساخت عطرها در انواع مختلف روی آرده‌اند تا همه افراد بتوانند از انواع عطرهای مورد علاقه خود استفاده کنند. ادو پرفیوم‌ها و ادو تویلت‌ها از انواع عطرها بوده که دارای تفاوت‌هایی در میزان ماندگاری و قیمت هستند. در این راستا سایت ژینو‌استایل، برای شناخت بیشتر تفاوت ادو پرفیوم و ادو تویلت مقاله زیر را آماده کرده تا با اطلاعات بیشتری اقدام به خرید کنید.

منظور از ادو پرفیوم چیست ؟

قبل از اینکه به تفاوت ادو پرفیوم و ادو تویلت بپردازیم، باید ابتدا با ماهیت هر یک از این عطرها بیشتر آشنا شویم. هرکدام از مواد خوشبوکننده‌ای که برای بدن به کار می‌روند، دارای یک محدوده غلظت هستند. پرفیوم‌ها جزو غلیظ‌ترین عطرها به شمار می‌روند. در رتبه بعد از پرفیوم، ادو پرفیوم‌ قرار می‌گیرد. ادو پرفیوم‌ها بین 15 تا 20 درصد غلظت اسانس دارند. ادو پرفیوم‌ها را با نماد EDP نشان می‌دهند.
یک تفاوت ادو پرفیوم و ادو تویلت در میزان ماندگاری این دو محصول دیده می‌شود. فرمول ساخت ادو پرفیوم‌ها به گونه‌ای است که حدود 4 الی 5 ساعت به طور کامل بوی آن‌ها قابل لمس بوده و به مدت 24 ساعت ردی از خود برجای می‌گذارند. به عبارتی اگر فردی از یک ادو پرفیوم به هنگام صبح استفاده کرده باشد، شب هنگام نیز می‌تواند بوی آن را استشمام کند.
همان اسانسی که در ساخت پرفیوم‌ها به کار برده می‌شود، در تولید انواع ادو پرفیوم‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ولی در مقایسه با پرفیوم‌ها، میزان اسانس در آن‌ها کمتر بوده و ترکیب آب و الکل به مقدار بیشتری به کار گرفته شده است. در نتیجه رایحه آن‌ها ملایم بوده و برای اطرافیان حس ناخوشایندی ایجاد نمی‌کند. اکثر افراد انواع ادو پرفیوم را به سایر عطرها ترجیح داده و انتخاب اولشان همین نوع عطر است. از طرفی به دلیل محبوبیت ادو پرفیوم و قیمت پایین‌تر آن‌ها نسبت به پرفیوم‌ها، برندهای زیادی اقدام به تولید انواع ادو پرفیوم کرده‌اند.
بسته‌بندی انواع ادو پرفیوم می‌تواند به صورت اسپری و بطری‌های معمولی باشد؛ ولی اگر به شکل اسپری مورد استفاده قرار بگیرد، نباید در به کارگیری آن زیاده‌روی شود.
وقتی که ادو پرفیوم‌ها تولید می‌شوند، برای فروش عمده آن‌ها در کنار هر 10 عدد ادو پرفیوم، یک تستر ادو پرفیوم نیز در بسته‌بندی آن‌ها تعبیه می‌کنند. البته این تسترها فروشی نبوده و فقط برای اینکه مشتریان بدون باز کردن جعبه ادو پرفیوم، بتوانند بوی آن‌ها را استشمام کنند، در نظر گرفته شده‌اند.

ادو تویلت با چه هدفی تولید می‌شود ؟

در بین انواع عطرها، بعد از ادو پرفیوم، ادو تویلت‌ها قرار می‌گیرند. این دسته از عطرها غلظت کمتر و بین 5 تا 15 درصد از اسانس معطر روغنی را در ترکیب خود دارند. ادو تویلت‌ها در سه رایحه سرد، معتدل و گرم تولید می‌شوند. یکی از عمده‌ترین تفاوت ادو پرفیوم و ادو تویلت در میزان درصد اسانس به کار رفته است.
اگر بخواهیم ماندگاری آن‌ها را با ادو پرفیوم‌ها مقایسه کنیم و تفاوت ادو پرفیوم و ادو تویلت را بیان کنیم، متوجه خواهیم شد که رایحه‌های گرم به همان میزان ادو پرفیوم‌ها ماندگاری دارند و در مقابل، میزان ماندگاری دیگر رایحه‌ها کمتر از 5 ساعت است؛ به طوری که اگر کسی صبح هنگام از این عطر استفاده کند، تا زمان عصر امکان باقی ماندن رد بوی آن وجود دارد.
با اینکه فرمول ساختاری ادو تویلت‌ها و ادو پرفیوم‌ها خیلی نزدیک به هم است، ولی در ترکیباتشان تفاوت‌های خیلی چشمگیری وجود دارد. به عبارت بهتر مواد و اسانس یکسانی در هر دو به کار نرفته است؛ برای مثال در انواع ادو تویلت‌ها، برای اینکه عطر را نسبت به ادو پرفیوم رقیق‌تر کنند، اقدام به حذف برخی مواد از قبیل روغن چوب و نعناع هندی می‌کنند؛ در مقابل برای اینکه میزان رایحه آن‌ها افزایش یابد، روغن مرکبات و گل‌ها را به ترکیب آن‌ها می‌افزایند.
در بعضی از برندها، ادو تویلت‌ها با اینکه ماندگاری بو کمتری در مقایسه با ادو پرفیوم‌ها دارند، ولی امکان استشمام بوی آن‌ها بعد از ساعت‌ها استفاده در هنگام تماس با آب وجود دارد و این یکی از جذابیت‌های انواع ادو تویلت‌ها به شمار می‌رود.

تفاوت ادوپرفیوم و ادوتویلت
تفاوت ادوپرفیوم و ادوتویلت

تفاوت ادو پرفیوم و ادو تویلت

تا این قسمت از مقاله در مورد ادو پرفیوم‌ها و ادو تویلت‌ها، مطالبی برای شناخت بیشتر این دو محصول محبوب بیان شد. حال به تفاوت بین ادو پرفیوم و ادو تویلت می‌پردازیم تا در هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید.
همان طور که قبلا هم گفته شد، مهم‌ترین تفاوت ادو پرفیوم و ادو تویلت در میزان غلظت اسانس آن‌ها است؛ به طوری که ادو پرفیوم‌ها میزان اسانس بیشتری نسبت به به ادو تویلت‌ها دارند و بو و رایحه آن‌ها نیز خیلی قوی‌تر از ادو تویلت‌ها است.
مورد دیگر، مربوط به میزان ماندگاری می‌شود که رایحه‌های گرم ادو تویلت‌ها به همان میزان ادو پرفیوم‌ها ماندگاری دارند؛ ولی رایحه‌های سرد ادو تویلت‌ها، ماندگاری کمتر از 5 ساعت دارند.
برخی افراد باور دارند که ادو تویلت‌ها مناسب استفاده روزانه بوده و انواع ادو پرفیوم‌ها برای استفاده در شب تولید شده‌اند. از ادو تویلت‌ها بهتر است که در هوای مرطوب استفاده کنید؛ چرا که، درصد اسانس آن‌ها کمتر است. استفاده از ادو پرفیوم‌ها بیشتر در هوای خشک پیشنهاد می‌شود. البته در حالت کلی این مورد به سلیقه افراد بستگی دارد.
پرفیوم‌ها جزو گران‌ترین عطرها هستند. بعد از پرفیوم‌ها، ادو پرفیوم و ادو تویلت قرار می‌گیرند که ادو تویلت‌ها قیمت پایین‌تری دارند. این تفاوت ادو پرفیوم و ادو تویلت باعث اقتصادی بودن ادو تویلت‌ها شده است.
ادو تویلت‌های با دوز کمتری نسبت به ادو پرفیوم‌ها ساخته می‌شوند؛ از این رو مدت ماندگاری کمتری نیز دارند. اولین رایحه‌ای که در زمان استفاده از یک عطر منتشر می‌شود، نت‌های آغازی یا بالایی نام دارد. این نت‌ها در ادو تویلت‌ها غالب هستند، اما به دلیل وجود الکل بیشتر نسبت به ادو پرفیوم، سریعا تبخیر می‌شود. ادو تویلت‌ها از آن جهت مناسب استفاده روزانه هستند که رایحه آن‌ها ملایم بوده و شدت و تندی کمتری دارند.
در مقابل ادو تویلت‌ها، در ادو پرفیوم‌ها، نت‌های میانی (قلبی) غالب هستند؛ به عبارتی در این نوع از عطرها، وقتی نت‌های آغازی از بین می‌روند، نت‌های میانی خودشان را نشان می‌دهند.

بهترین ادو پرفیوم‌ها کدام‌ها هستند ؟

در این قسمت از مقاله، تعدادی از ادو پرفیوم‌های زنانه و مردانه را که جزو بهترین و محبوب‌ترین‌ها هستند، برای بررسی و شناخت بیشتر معرفی می‌کنیم.

ادو پرفیوم زنانه ژک ساف مدل black jasmine exquisite

ادو پرفیوم زنانه برند ژک ساف مدل black jasmine exquisite، دارای ساختار رایحه چوب، گل، مرکبات، چای و گیاهان معطر است. نت آغازی این ادو پرفیوم بادام، دارابی و گریپ فروت بوده و همچنین برای نت پایانی آن از سدر و مشک استفاده شده است. در نت میانی، گل یاس و برگ چای وجود دارد؛ از این رو نوع رایحه ادو پرفیوم ژک ساف مدل black jasmine exquisit، تلخ و خنک بوده و برای فصل بهار و تابستان گزینه بسیار ایده‌آلی محسوب می‌شود. این ادو پرفیوم محبوب پراکندگی زیادی داشته و میزان ماندگاری آن طبق نظر مشتریان زیاد است.


خرید ادوپرفیوم زنانه ورساچه مدل crystal noir
خرید ادوپرفیوم زنانه ورساچه مدل crystal noir

ادو پرفیوم زنانه ورساچه مدل crystal noir

ادو پرفیوم زنانه ورساچه مدل crystal noir، یکی از محبوب‌ترین و بهترین ادو پرفیوم‌های موجود است. رایحه این ادو پرفیوم ساختار چوب و گل را در ترکیبات خود دارد. نت آغازی ادو پرفیوم ورساچه شامل زنجبیل، فلفل، هل و انگور سیاه است. نت میانی این ادو پرفیوم را شکوفه پرتقال، گاردنیای یاسمنی، گل صد تومانی و نارگیل تشکیل می‌دهند. در نت پایانی هم چوب صندل، چوب کشمیر و گل آفتابگردان به کار رفته است. نوع رایحه این محصول تلخ و گرم است که استفاده از آن را برای فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب می‌کند.


ادو پرفیوم مردانه ریو کالکشن مدل wood black

ادو پرفیوم مردانه ریو کالکشن مدل wood black ، به دلیل رایحه تلخ و گرم بهتر است در فصل‌های پاییز و زمستان مورد استفاده قرار بگیرد. این ادو پرفیوم در ساختار رایحه خود چوب، طبیعت و گل را دارد. در نت آغازی ادو پرفیوم مردانه ریو کالکشن فلفل سیاه و گل بنفشه به کار رفته است. همچنین نت میانی آن خس خس، زنبق و گل سوسن را شامل می‌شود. بخور خوشبو، سدر، عنبر، مشک و نت‌های چوبی مواردی هستند که در نت پایانی این ادو پرفیوم بسیار محبوب وجود دارد.


بهترین ادو تویلت‌ها کدام‌ها هستند ؟

همان طور که قبلا گفته شد، تفاوت ادو پرفیوم و ادو تویلت در میزان ماندگاری و درصد اسانس آن‌ها است. البته نوع رایحه و شدید بودن آن نیز جزو تفاوت‌ها محسوب می‌شوند؛ از این رو اغلب افراد ممکن است ادو تویلت‌ها را به ادو پرفیوم‌ها ترجیح بدهند. بنابراین در این قسمت چند مورد از بهترین ادو تویلت‌ها را معرفی می‌کنیم.

خرید ادوتویلت مردانه رمی لاتور مدل cigar
خرید ادوتویلت مردانه رمی لاتور مدل cigar

ادو تویلت مردانه رمی لاتور مدل cigar

ادو تویلت مردانه رمی لاتور مدل cigar، با رایحه‌ای بسیار ملایم دارای ساختار ادویه، چوب و خاک است. این ادو تویلت مردانه یا رایحه تلخ، گرم و شیرینی که دارد، بهتر است در فصل‌های پاییز و زمستان مورد استفاده قرار بگیرد. اگر بخواهیم آنچه که نت آغازی این ادو تویلت را تشکیل می‌دهد، برشمریم به آلو، گلابی، لیمو ترش، آناناس و ترنج می‌رسیم. در نت پایانی از تنباکو، چوب صندل سفید، سدر، مشک و نعناع هندی استفاده شده است. همچنین در ترکیب نت میانی این ادو تویلت، برگ خشک، برگ بو، گل جعفری، گل شمعدانی و گل یاس وجود دارد.


ادوتو یلت ورک شاپ مدل Tea Rose

ادو تویلت ورک شاپ مدل Tea Rose، مناسب استفاده برای آقایان و بانوان تولید شده است. نوع رایحه این ادو تویلت تند و شیرین بوده و اگر به دنبال عطری برای فصل بهار و تابستان هستید، این ادو تویلت به شدت پیشنهاد می‌شود. ساختار رایحه آن گل بوده و آنچه که نت آغازی آن را تشکیل می‌دهد، بابونه و گل مریم است. نت پایانی آن را برگ بنفشه، چای سبز و سدر تشکیل می‌دهند. همچنین اگر نت میانی را مورد بررسی قرار دهیم، رایحه گل رز خیلی مشهود خواهد بود.


کدام ادو تویلت و ادو پرفیوم برای خرید پیشنهاد می‌شود ؟

بنابر آنچه که در تفاوت ادو پرفیوم و ادو تویلت گفته شد، عمده‌ترین تفاوت بین این دو نوع عطر در میزان ماندگاری و درصد اسانس است و این تفاوت در قیمت آن‌ها نیز مستقیما تاثیرگذار بوده و ادو تویلت‌ها قیمت پایین‌تری نسبت به ادو پرفیوم‌ها دارند.
دیگر تفاوت ادو پرفیوم و ادو تویلت در موادی که در ترکیبات نت‌ها به کار می‌رود، می‌توان در نظر گرفت. همچنین ساختار رایحه آن‌ها باعث می‌شود که ادو پرفیوم‌ها در هوای خشک و ادو تویلت‌ها در هوای مرطوب مورد استفاده قرار بگیرند. اگر تصمیم به خرید هریک از محصولات آرایشی و بهداشتی دارید، با کارشناسان سایت ژینواستایل در ارتباط باشید تا با بررسی‌‌های لازم، بهترین انتخاب و خرید را به ثبت برسانید.

امتیازات محصولات بررسی شده در مقاله

100%
امتیاز کلی
  • کیفیت
  • اعتبار برند ها
  • قیمت
  • رضایت مشتریان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.