نحوه تشخیص کتانی های تقلبی

ناامید کننده ترین بخش در هنگام تهیه یک کتانی ورزشی یا روزمره این است که بعد از خرید متوجه شوید کتانی های تقلبی دریافت کرده اید. با پیشرفت فناوری تعداد کتانی های فیک در بازار روز به روز بیشتر می شوند، اگر نتوانید کتانی های اصل را از تقلبی شناسایی کنید، کتانی های تقلبی به عنوان اصلی شناخته می شوند و شاید شما هیچ وقت متوجه نشید که کتانی که می پوشید تقلبی می باشد.
خب این دلیل خوبی است برای مهارت پیدا کردن در تشخیص کتانی های تقلبی از اصل، با پیدا کردن این مهارت دیگر پول و وقت شما هدر نمی شود. تشخیص دادن کتانی اصل می تواند برای شما بسیار ارزشمند باشد و موقع خرید کردن برای خودتان یا اقوام نزدیک به دردتان بخورد.

فهرست محتوا پنهان

دلیل اصلی وجود کتانی های تقلبی چیست ؟

خب جواب این سوال بسیار ساده است، دلیل اصلی اینکه مردم از کتانی های اصلی تقلید می کنند و نسخه ی تقلبی آن ها را می سازند، کسب درآمد است. شرکت های معتبر جهان به راحتی می توانند از فروش کتانی در مدل و سایز های مختلف کسب درآمد کنند. اما در این میان کارخانه های وجود دارند که از مدل های آن ها تقلید می کنند و کتانی های تقلبی می سازند و از این راه کسب درآمد می کنند.

تنها کاری که این کارخانه ها باید انجام دهند این است که طرح را تقلید کنند، البته از مواد ارزان قیمت استفاده می کنند و تا جایی که می توانند کتانی را شبیه به کتانی اصلی می سازند.

این کتانی های تقلبی در روش های مختلفی به فروش می رسند، برای مثال توسط یک فروشگاه آنلاین در بازار عرضه می شوند، یا یک فروشگاه فیزیکی این کتانی های تقلبی را به جای کتانی اصلی به شما می فروشد و شاید شما هیچ وقت متوجه نشوید. البته در فروش حضوری تا حدی قابل تشخیص میباشد مهم خرید آنلاین است.
اگر تیم تولید آن ها مجهز و آموزش دیده باشند، می توانند کتانی های ورزشی و روزمره تقلبی را شبیه کتانی های اصلی تولید کنند و این نه تنها برای برند های محبوب کتانی بد است، بلکه برای مصرف کننده و ما فروشگاه های معتبر نیز دردسر شده به طوری که مصرف کننده دیگر اعتماد کمتری به فروشگاه های آنلاین پیدا کرده است. برای همین تیم ژینو‌استایل تصمیم گرفت به طور کلی به شما آموزش دهد چجوری کتانی اصل را از تقلبی تشخیص دهید و در آخر به سوال هایی که زیاد از ما می‌پرسید پاسخ می دهیم.
نکته خوب این است که به همان اندازه که این محصولات تقلبی هستند، راه هایی وجود دارد که می توانید برای شناسایی کتانی های تقلبی یاد بگیرید.

نشانه های واضح در خرید حضوری

نشانه های واضح در خرید حضوری

نشانه های واضحی وجود دارند که شما عزیزان موقع خرید کتانی با بررسی کامل کتانی می توانید آن را تشخیص دهید. چشمان شما ابزار اصلی ما برای تشخیص اصل بودن یا نبودن کتانی های مورد نظر شما خواهد بود.

زیره میانی و زیره

• زیره میانی کتانی های اصلی معمولا (بستگی به مدل) با چسب به هم وصل شده اند و دوخت ندارند.
• کتانی های اورجینال از مواد سبک ساخته شده اند که هنگام پوشیدن آن ها احساس سنگینی نمی کنید.
• این نکات برای زیره کتانی هم کاربرد دارند، زیره کتانی های اورجینال از لاستیک مرغوب ساخته می شوند و کشش مناسب و کاربردی دارند.
• برای ساخت کتانی های تقلبی از لاستیک با کیفیت پایین استفاده می کنند که احساس بدی موقع پوشیدن به شما می دهد و اغلب وزن بیشتری دارند.

لکه های چسب

لکه های چسب بیش از حد در قسمت بیرونی کتانی، به ویژه در قسمت زیره میانی، تنها می تواند به این معنی باشد که آن کتانی به صورت تخصصی ساخته نشده. و این اغلب به این معنی است که آنها کتانی های اصلی نیستند.

راست در مقابل چپ

باید بدانید یکی از بهترین توصیه های تیم ما برای تشخیص تقلبی بودن یا نبودن کتانی ها این است که قد کتانی مورد نظر را در کتانی راست و در سمت چپ بررسی کنید. کتانی های اورجینال از نظر قد و اندازه یکسان هستند و فرقی با هم ندارند.
یکی نباید از دیگری بالاتر به نظر برسد. یا یکی ضخیم تر باشد. و البته نباید یکی از دیگری عرضش بیشتر باشد. اگر موقع بررسی یکی از جفت ها متفاوت به نظر رسید، می توانید مطمئن باشید که یک جفت کتانی تقلبی روی دستان خود دارید.

زبانه های پاشنه

البته این مورد برای همه کتانی ها وجود ندارد، اما اگر یک جفت کتانی با زبانه های پاشنه خواستید خریداری کنید می تواند برای تشخیص نشانه ای مفید باشد.
زبانه های پاشنه نباید نامرتب به نظر برسند و باید روکشی عالی داشته باشند. سازنده اصلی کتانی مطمئن باشید با دقت کارشو انجام میده و از مواد با کیفیت پایین استفاده نمی کنه.

چگونه بفهمیم کتانی های یک فروشگاه آنلاین تقلبی هستند ؟

با وجود اینکه ما برای همه کسانی که فروشگاه آنلاین دارند احترام قائلیم، اما اکثر فروشگاه های آنلاین (به خصوص در اینستاگرام)، به خصوص آنهایی که فالوورهای محدودی دارند و اطلاعات کاملی در مورد کسب کارشان ندارند، اغلب محل فروش کتانی های تقلبی هستند. راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتانی تقلبی هیچ هزینه ی برای طرف ندارد، برای مثال هر کسی می تواند در اینستاگرام فقط با چند کلیک برای خودش یک فروشگاه آنلاین درست کند.

البته این موارد برای سایت ها نیز وجود دارد، بعضی از سایت ها نام دامنه جذابی دارند، اما وقتی وارد سایت می شوید متوجه می شوید که اصلا هزینه زیادی برای طراحی و توسعه سایت انجام نشده و ظاهری به هم ریخته و ساده دارد، خرید دامنه جذاب به همراه طراحی و بعضی از موارد دیگر شاید در کل هم برای شخص هزینه انچنانی نداشته باشد. اما اگر فقط یک جفت کتانی تقلبی بفروشند، می توانند سرمایه خود را پس بگیرند یا شاید بیشتر هم به جیب بزنند.
خب حالا با دانستن همه این ها ژینو‌استایل بهمون بگو چگونه تشخیص دهیم که کتانی هایی که به صورت آنلاین میخریم تقلبی هستند یا اصلی ؟

قیمت غیر واقعی

یکی از بهترین نشانه ها برای تشخیص کتانی تقلبی در یک فروشگاه اینترنتی این است که قیمت آن ها بیش از حد خوب است که واقعی باشد. مشابه سایر اقلامی که به صورت آنلاین فروخته می شوند، قیمتی که باورش سخت است اغلب نشانه خوبی می باشد برای تشخیص دادن. اگر در این نوع فروشگاه ها خرید کنید به احتمال زیاد نسخه اصلی محصولی که می خواهید بخرید را دریافت نکنید.
معمولا الان قیمت یک جفت کتانی جردن بالای 3 الی 4 میلیون می باشد. اگر در یک فروشگاه آنلاین آن ها را کمتر از 2 میلیون می فروشند، ابتدا باید آن را بررسی کنید و در خرید عجله نکنید. یا به شما کتانی دست دوم می فروشند یا تقلبی. همچنین می توانید با بررسی سایر محصولات فروشگاه به این نتیجه رسید که آیا می شود به آن اعتماد کرد یا نه.

تعداد سایز های موجود

کتانی های اورجینال قیمت بالایی دارند، بنابراین یک راه ساده برای تشخیص جعلی بودن کتانی که به صورت آنلاین فروخته می شود، زمانی است که تعداد زیادی از یک مدل کتانی در فروشگاه موجود باشد. با وجود قیمت بالای کتانی ها و واردات سخت آن ها یک فروشگاه فقط می تواند تعداد انگشت شماری از یک مدل کتانی اورجینال را داشته باشد. بعضی از کتانی ها بسیار کمیاب هستند و به سختی می شود آن ها را وارد کشور کرد، اگر در بعضی سایت ها مشاهده کردید که از یک مدل تعداد موجودی بالای زده شده حتما بیشتر تحقیق کنید و فوری دست به خرید نزنید.

کپی عکس و محتوا

اکثر فروشگاه های آنلاین، تصاویری که از کتانی به اشتراک میزارن توسط وب سایت سازنده کتانی گرفته شده است. اگر قصد خرید کتانی به صورت آنلاین دارید، باید با پشتیبانی سایت یا فروشنده صحبت کنید که از کتانی مورد نظر که در سایت می فروشند عکس بگیرند و برای شما ارسال کنن. (شما عزیزان اگر قصد خرید کتانی از سایت ژینو‌استایل را داشتید، به پشتیبانی واتساپ پیام بفرستید تا از کتانی مورد نظر برای شما عکس و فیلم ارسال کند.)
در هنگام صحبت کردن سعی کنید فروشنده را سوال پیچ کنید ، برای مثال از او سوال کنید که آیا می تواند با کتانی سلفی بگیرد، می تواند به راحتی ثابت کند که کتانی را موجود دارد. اگر فروشنده موافقت نکرد، می توانید بپرسید که آیا می تواند به جای عکس سلفی یه یادداشتی روی یک تکه کاغذ بنویسد و وقتی از کتانی ها عکس می گیرد، آن را در کنار کتانی قرار دهد.
همچنین وقتی برای اولین بار از یک فروشگاه آنلاین خرید می کنید و نمی توانید کسی را پیدا کنید که تایید کند فروشنده فقط کتانی های اورجینال می فروشد، به فروشنده سایز پای خود را بگویید و ازش بخواهید که مدل های موجود رو برای شما ارسال کند.

چگونه بفهمم کتانی من اصل است یا تقلبی؟

اگر قبلا کتانی خود را تهیه کرده اید، اما مطمئن نیستید که جفتی که اخیرا خریداری کرده اید اصل است یا تقلبی، به این نشانه های واضح که در ادامه به شما یاد میدهم توجه کنید.

ترکیب رنگ های اشتباه

اکثر فروشندگان کتانی تقلبی محصولات خود را به عنوان منحصر به فرد، تخفیف ویژه یا به یه مناسبتی قیمت رو خیلی پایین میارن و تبلیغ می کنند.(در بررسی که تیم ژینو‌استایل داشته بعضی از فروشگاه ها 2 الی 3 میلیون برای یک جفت کتانی تخفیف گذاشتن) کتانی که در دست دارید را در وب سایت سازنده اصلی پیدا کنید و با به دقت به سایه های موجود بر روی کتانی و رنگ ها دقت کنید، اگر رنگ یا سایه یکی از ترکیب های رنگی مشخص شده در آنجا نباشد یا یه سایه و رنگ اضافی بر روی کتانی باشد، به احتمال خیلی زیاد کتانی که در دست دارید تقلبی می باشد.

احساس راحتی نمی کنید

تشخیص تقلبی بودن کتانی آسان تر است وقتی بتوانید آن ها را بپوشید و امتحان کنید. اگر مواد سازنده کتانی خیلی براق به نظر می رسد، یا داخل کتانی خیلی باریک و یا کوچک به نظر می رسد، احتمال زیاد کتانی اصلی نیست. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید وزن آنهاست، کتانی های تقلبی سنگین تر از کتانی های اصلی هستند.

برچسب جعلی

قانع کننده ترین برای تشخیص تقلبی بودن یا نبودن کتانی ها برچسب داخل کتانی می باشد. این برچسب اغلب روی زبان، پاشنه یا قوس کتانی ورزشی یا روزمره قرار می گیرد. بر روی برچسب اندازه دقیق کتانی(برای انواع کشور)، زمان تولید، شماره محصول و کد رنگی آن درج می شود.
شماره محصول روی برچسب را همراه اسم برند به انگلیسی در گوگل سرچ کنید اگر عکس کتانی را برای شما نمایش نداد از اصل بودن کتانی مشکوک شوید، همچنین به حروف انگلیسی نوشته شده بر روی برچسب به خوبی توجه کنید، اگر غلط املایی در آن پیدا کردید از تقلبی بودن کتانی مطمئن باشید.

فروشگاه ژینو‌استایل

شما عزیزان می توانید با ارسال سایز پاتون به پشتیبانی و گرفتن مشاوره تخصصی برای خرید کتانی اورجینال اقدام کنید. ژینو‌استایل اورجینال بودن محصولات را ضمانت می کند و قبل از خرید محصول، عکس و فیلم کامل کتانی مورد نظر را برای شما ارسال می کند.

سوالات متداول شما همراهان عزیز

  1. ساده ترین راه برای تشخیص کتانی تقلبی چیست؟

    ساده ترین راه برای تشخیص کتانی تقلبی، بررسی برچسب کتانی مورد نظر است. برچسب داخل کتانی باید به شما اطلاعات کاملی بدهد و موقع سرچ کد محصول در گوگل عکس کتانی و وب سایت سازنده را برای شما بیاورد(در بعضی مواقع اگر کتانی ساخت سال 2016 تا 2019 باشد سایت اصلی را نمایش نمی دهد.) همچنین به کلمات انگلیسی بر روی برچسب توجه کنید که غلط املایی نداشته باشند.

  2. از کجا بدونم کتانی های شما اورجینال هستند؟

    از آنجایی که قبلا به شما عزیزان گفته بودیم که چگونه کتانی های تقلبی را بررسی کنید، فروشنده باید عکس برچسب و کتانی را برای شما ارسال کند، شما عزیزان می توانید به پشتیبانی واتساپ پیام بفرستید و عکس کتانی مورد نظر را دریافت کنید. شما عزیزان می توانید با بررسی کامل عکس کتانی و بررسی برچسب در گوگل یا نشان دادن آن ها به یک فرد آشنا از اورجینال بودن کتانی ها مطمئن شوید. هر وقت ما یا هر فروشگاه آنلاین دیگری از ارسال عکس برای شما امتناع کرد، پس شما هم وقت و پول خود را هدر ندهید و خرید کردن از آن فروشگاه خودداری کنید.

  3. آیا اگر کتانی ارسال شده تقلبی بود میتوانیم آن را پس بدهیم؟

    اگر ثابت شود که کتانی که ما برای شما ارسال کرده‌ایم تقلبی می باشد، می توانید آن را پس بدهید و مبلغی که بابت آن پرداخت کرده اید را پس بگیرید. آدرس تجاری و نماد اعتماد سایت ما در پایین صفحه درج شده است اگر ما زیر حرف خود زدیم می توانید به راحتی از ما شکایت کنید. همچنین ما از درگاه پرداخت زیبال استفاده می کنیم، در پایین صفحه با کلیک کردن بر روی نماد زیبال می توانید وارد سایت آن ها شوید و از ما شکایت کنید.


بیشتر فروشگاه هایی که کتانی تقلبی می فروشند اگر التماس و خواهش هم کنید به شما اجازه نمی دهند کتانی را پس بدهید. معمولا دستورالعمل هایی در مورد نحوه بازگرداندن کتانی ها به شما می دهند، اما نمی توانید مطمئن باشید که آنها پول شما را پس می دهند یا می توانند کتانی ورزشی یا روزمره اصلی را جایگزین تقلبی کنند و برای شما دوباره ارسال کنند.
قبل از خرید آدرس دقیق فروشنده، نماد اعتماد و درگاه پرداخت آنلاین آن ها را چک کنید، سعی کنید با فروشنده تماس بگیرید و با آنها صحبت کنید و با سوال کردن آن را به چالش بکشید که بفهمید اصلا در این زمینه تخصص دارند یا نه.

کدام برند کتانی قیمت مناسب تری دارد و کیفیتش عالی است؟

اگر می خواهید یک کتانی با کیفیت و شیک با قیمت مناسب بخرید، پیشنهاد ما برای شما برند هوکا وان وان (HOKA ONE ONE) است. این برند در مدت زمان فعالیت کمی که داشته توانسته کتانی های بسیار محبوب و با کیفیت را به بازار عرضه کند قیمت محصولات این برند بسیار پایین می باشد. با توجه به تکنولوژی و راحتی کتانی های هوکا وان وان با جرات می توان گفت ارزش آن ها خیلی بیشتر است. کتانی های این برند بیشتر ورزشی هستند و برای پیاده روی و قدم زدن روزانه بسیار مناسب می باشند.

کتانی من برند نایکی هستند، بر روی برچسب آن نوشته شده است ساخت چین، آیا این به این معنی است که آنها جعلی هستند؟

نایکی بیش از صد کارخانه در چین دارد، به ندرت می توان کتانی های نایکی را تهیه کرد که برچسب ساخت چین روی آنها باشد.
اگر می خواهید بدانید نایکی بیشتر کتانی های خود را در چه کشوری تولید می کند، این نقشه کارخانه های نایکی را بررسی کنید.

Nike Sustainability – Interactive Map (manufacturingmap.nikeinc.com)

چرا کتانی های شما جعبه اورجینال ندارند؟

به خاطر واردات سخت محصولات خارجی به کشور، ما مجبوریم کتانی ها رو بدون کارتون وارد کنیم که بتوانیم تعداد بیشتری از آن ها را در یک سفر تجاری به همراه خود بیاوریم. همچنین قیمت پایین بیشتر محصولات ما بخاطر همین مورد است، چون ما کتانی ها را بدون کارتون وارد می کنیم هزینه کمتری بابت گمرک می پردازیم. پس اگر براتون سوال بود چرا قیمت ما با بیشتر سایت متفاوت است بخاطر همین مورد می باشد.

آیا جردن های اصلی ساخت چین هستند؟

کتانی های جردن معمولا در چین و ویتنام ساخته می شوند. نایک کارخانه های متعددی در آسیا دارد، بنابراین عاقلانه نیست که از کشوری که کتانی ها در آن ساخته شده اند به عنوان تنها معیار برای تشخیص اصل بودن یا نبودن آنها استفاده کنیم.

آیا کتانی های ساخت ویتنام و اندونزی تقلبی هستند؟

خیر، برای مثال برند آدیداس از سال 2010، به طور پیوسته برخی از کارخانه های خود را از چین به ویتنام منتقل کرده است. آنها همچنین از اندونزی برای تولید برخی از کتانی ها خود استفاده کرده اند. کتانی هایی که روی آن ها نوشته ساخت ویتنام یا اندونزی تقلبی نیستند.(در کتانی های تقلبی کلمه ویتنام و اندونزی اشتباه نوشته شده است.)

آدیداس ساخت آمریکاست؟

آدیداس در سراسر جهان کارخانه دارد و حدود 71 کارخانه در ایالات متحده دارد که به آنها کمک می کند برخی از کفش های معروف خود را بسازند.

کتانی های ریبوک ساخت ویتنام هستند؟

مانند نایک و آدیداس، ریبوک نیز برخی از کارخانه های خود را در ویتنام دارد. کتانی های معتبر Reebok می توانند از ویتنام آمده باشند، همین امر را می توان در مورد کتانی های ورزشی ریبوک تقلبی نیز گفت. به همین دلیل است که تشخیص کتانی های تقلبی تنها با استفاده از کشورهایی که در آن تولید می‌شوند، دشوار است.

امتیاز مقاله

100%
امتیاز کلی
  • کاربردی
  • اعتبار برند ها
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. علی زاده می گوید

    واقعا جامع ترین مقاله درباره نحوه تشخیص کتانی تقلبی و فیک بود . خیلی ممنون از تیم خوب ژینواستایل