چگونه کفش مناسب را انتخاب کنیم؟

پای هر انسانی قلب دوم او است از این ضرب المثل می‌توانیم به خوبی اهمیت پا و سلامتی آن را دریابیم. برای سلامتی پاها انتخاب یک کفش مناسب بسیار مهم است که باعث حفظ سلامتی پا و سهولت در انجام فعالیت‌های جسمانی جلوگیری از بروز آسیب دیدگی می‌شود. اگر برای خود کفش مناسبی را انتخاب کنید به آسانی به کاهش مشکلات مربوط به پا و محافظت از آن و مفاصل پی می‌برید در نتیجه فعالیت‌های روزمره را می‌توانید به آسانی انجام دهید.

در هنگام خرید کفش فقط ظاهر آن مهم نیست بلکه به ویژگی‌های حفاظتی نیز باید توجه کنید.برای خرید آن باید نکات زیادی را در نظر بگیرید از جمله این نکات این هستند که کفش گشاد یا تنگ نباشد، تعریق و تهویه خوبی داشته باشد و اینکه جاذب شوک وارد شده از زمین به پا باشد تا به پا، کمر و زانو فشار وارد نکند.

مزایای استفاده از کفش مناسب

کفشی که مناسب باشد دارای مزایای زیر است.

1. خاصیت ضربه‌گیری

لایه میانی یا بخش اصلی کفش باید دارای خاصیت ضربه‌گیری باشد، اگر کفش مناسبی را انتخاب کنید بدن زمان کافی جهت سازگاری با نیروی وارده را در اختیار خواهد داشت و کفش‌ها سبب کاهش نیروی بدن برپا می‌شوند.

2. احساس راحتی در زمان استفاده

در زمان استفاده از کفشی که خریده‌اید حتماً باید پا در آن راحت باشد.

3. اندازه مناسب

کفش باید از لحاظ عرض و طول دارای فضای کافی باشد و اینکه کفش نباید بیش از حد محکم باشد چون حتماً باید پای شخص در کفش احساس راحتی داشته باشد.

اندازه کفش

4. محافظت از پاها

کفش مناسب کفشی است که در زمان تماس پا به زمین سبب حفظ راستای پا شود. حال می‌خواهیم بدانیم که آیا کفش مناسب پیاده روی و کفش مناسب دویدن با هم فرق دارند یا نه، در جواب باید بگوییم که بله با هم متفاوت هستند.

کفشی مناسب دویدن است که خاصیت جذب شوک و ضربه را داشته باشد و همچنین از استحکام زیادی در برابر پیچش برخوردار باشد. اگر یک کفش این ویژگی‌ها را داشته باشد از بروز درد ساق پا، درد پاشنه، شکستگی تنشی، آسیب دیدگی‌های دیگر جلوگیری می‌کند. کفش مناسب پیاده‌روی هم باید خاصیت جذب شوک در قسمت زیر پنجه پا و پاشنه را داشته باشد چون این ویژگی‌ها به کاهش و سوزش و درد در قسمت زیر پنجه کمک می‌کنند.

افرادی هستند که بر این باورند کف کفش باید مقداری قوس داشته باشد تا وزن را به راحتی از پاشنه به نوک منتقل کند، افرادی هم هستند که بیشتر از کفش‌های مینیمالیست استفاده می‌کنند چون بر این باورند که استفاده از این نوع کفش‌ها احساسی شبیه به راه رفتن با پای برهنه بر روی زمین را ایجاد می‌کند و از آسیب رساندن با پای شخص جلوگیری می‌کند.

عوارض پوشیدن کفش نامناسب

اگر کفش زیاد تنگ یا گشاد باشد یا از پا محافظت نکند حتماً در فعالیت جسمانی باعث وارد آمدن فشار بر مچ و ساق پا و کف پا و مفاصل می‌شود. این فشار درد و آسیب دیدگی را به همراه دارد. استفاده از کفش نامناسب باعث به وجود آمدن موارد زیر می‌شود:

بعضی از انواع کفش مانند کفش‌های پاشنه بلند برای انجام فعالیت جسمانی مناسب نیستند، حتی استفاده کوتاه مدت از کفش نامناسب باعث وارد آمدن فشار می‌شود و درد استخوان و مفاصل و بافت‌های نرم را به وجود می‌آورد. البته ایستادن به طور مداوم هم در طولانی مدت باعث به وجود آمدن این موارد می‌شود.

اگر از کفش نامناسب استفاده کنید مشکلاتی مانند التهاب مفصل در لگن، زانو، کف یا مچ پا را افزایش می‌دهد.اگر کفش با فعالیت مورد نظر و وزن بدن تناسب نداشته باشد سبب افزایش احتمال آسیب دیدگی می‌شود برای مثال کفش مناسب ساحلی با کفش دویدن متفاوت است.

قوس کف پای برخی از افراد بیشتر یا کمتر به سمت داخل گردش می‌کند و این مسئله بر نحوه جذب توسط پا اثر می‌گذارد پس منجر به وارد شدن فشار اضافی بر مفاصل می‌شود.

نوع کفش تاثیر بسزایی بر نحوه راه رفتن و حرکت پا داردو در هر قدم بر کل بدن تاثیر می‌گذارد برای همین است که می‌گوییم انتخاب کفش در کم کردن درد و رفع آن بسیار مهم و کمک کننده است.

نحوه انتخاب کفش مناسب

اندازه‌گیری پا

به اندازه پا در زمان ۱۰ سال پیش نباید استناد کرد و اندازه پاها را یک یا دو بار در سال در فروشگاه‌ها اندازه بگیرید. چون ربات‌ها و بافت‌های نرم دیگر پا با افزایش سن سست می‌شوند و دچار کشیدگی می‌شود پس حالت و اندازه پا تغییر می‌کند.

ایستادن در زمان اندازه‌گیری

هنگام اندازه‌گیری پا بهتر است که در حالت ایستاده و صاف قرار بگیرید چون در این حالت پاها بیشتر پهن می‌شوند. شخص دیگری باید پاهای شما را اندازه بگیرد چون وزن بدن به طور کامل بر روی پاها قرار می‌گیرد و نحوه ایستادن شکل و اندازه پا را تغییر می‌دهد.

خرید کفش در ساعت پایانی روز

توصیه ما به شما این است که در زمان پایانی روز کفش بخرید چون پای افراد در این زمان مقداری ورم می‌کند. پس اگر در این زمان کفشی را انتخاب کنید، احتمال تنگ بودن آن کاهش پیدا می‌کند.

امتحان کفش با استفاده از پای بزرگتر

معمولاً یکی از پاها از پای دیگر بزرگتر می‌باشد پس بدانید که کدام پای شما از دیگری بزرگتر است برای خرید، کفش پای بزرگتر را انتخاب کنید چون اگر کفش بزرگ باشد می‌توانید با استفاده از پد و کفی‌ها فضای داخل کفش را اشغال کنید و به اندازه دلخواه برسید اما اگر کفش تنگ باشد هیچ راهی برای افزایش فضا وجود ندارد و پای شما اذیت می‌شود.

استفاده از جوراب مناسب در هنگام انتخاب کفش جوراب مناسب اهمیتی زیادی دارد،اگر کفش رسمی را می‌خرید حتماً جورابی را بپوشید که با این نوع کفش استفاده می‌کنید. ضخامت جوراب تا حد زیادی در انتخاب کفش نقش دارد.

وجود فضای کافی در عقب کفش

عقب کفش نباید در حدی تنگ باشد که باعث فشردگی شود در این صورت امکان دارد حساسیت پوستی و سوزش و تاول را ایجاد کند.

وجود فضای کافی در قسمت انگشتان پا

انگشتان پا برای حرکت به فضا نیاز دارند پس اگر فضای کافی برای حرکت انگشتان پا وجود نداشته باشد پا دچار پینه، میخچه یا تغییر شکل می‌شود.

راه رفتن با استفاده از هر دو کفش

اگر کفشی را انتخاب کردید حتماً در فروشگاه آنها را پا کنید و در محوطه فروشگاه قدم بزنید. کفش‌ها را به طور کامل ارزیابی کنید ، اگر از راحتی آن مطمئن بودید آن را بخرید.

خرید برترین کفش ها از فروشگاه ژینو استایل

خرید برترین کفش ها از فروشگاه ژینو استایل

برای خرید بهترین کفش، باید بدانید که مدل‌ها و برندهای مختلف برای مسیرها و محیط‌های مخصوص مناسب می باشند؛ از این رو، نسبت به ویژگی‌های کفش مورد نظر باید توجه نمایید. جنس رویه و کفی کفش از جمله مسائل مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند تا انعطاف پذیری و تهویه مناسب را برایشما فراهم کنند. از طرفی دیگر، سایز کفش نیز باید مناسب باشد تا پا دچار آسیب نشود. برای اینکه این موارد را در کفش مورد نظر پیدا کنید، باید از یک فروشگاه معتبر اقدام به خرید نمایید.در فروشگاه ژینواستایل، ما با ارائه کفش‌های خارجی و اورجینال، برترین کتانی های کوهنوردی را در اخیتار مشتریان خود قرار داده‌ایم. کفش‌های کوهنوردی برندهای مختلف مانند کلمیبا، از جمله موارد موجود در سایت فروشگاه است. علاوه بر این برای موارد دیگر مانند رانینگ، پیاده روی و یا کاربرد روزانه نیز، کفش‌های مختلف از برندهای خارجی مانند آدیداس، پوما، کلمبیا و نایک و کفش هوکا وان وان غیره در فروشگاه سایت قرار داده شده است.

ما در این مقاله تا آنجا که توانستیم برای خرید یک کفش شما را راهنمایی کردیم اگر این موارد را در نظر گرفتید مطمئناً خرید درستی را خواهید داشت.

90%
امتیاز کلی
  • امتیاز نویسنده
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.