مزایا و معایب استفاده از کرم مرطوب کننده

استفاده از کرم مرطوب کننده به یکی از روش‌های مراقبت از پوست و حفظ شادابی و جوانی آن تبدیل شده است. از زمان‌های گذشته افرادی که به سلامتی پوست اهمیت می‌دادند، با پی بردن به خواص تاثیرگذار بعضی گیاهان بر روی پوست، از آن‌ها در حفظ و مراقبت از پوست خود استفاده می‌کردند تا به امروز که محصولات مراقبتی متنوعی در بازار برای انواع پوست تولید شده است. یکی از معمول‌ترین فرآورده‌های مراقبتی، تحت عنوان انواع کرم مرطوب کننده با برندهای مختلف شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید با مراقبت‌های روزانه و با استفاده از کرم مرطوب کننده از پوست خود محافظت کنید، پیشنهاد می‌شود مقاله زیر از سایت ژینواستایل را مطالعه کنید.

چرا استفاده از کرم مرطوب کننده پیشنهاد می‌شود؟

کرم مرطوب کننده، همان طور که از اسمش پیدا است، برای مرطوب نگه داشتن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به عبارتی اگر پوست دچار خشکی باشد، آب آن را تامین کرده و مانع از خشک شدن بیش از حد پوست می‌شود. پوست از لایه‌های مختلفی تشکیل شده و هرکدام از لایه‌ها دارای وظایفی نیز هستند.
از طرفی روی یکی از لایه‌ها به نام اپیدرم، چربی ترشح می‌شود. این چربی مانع از تبخیر آب شده و رطوبت پوست را حفظ می‌کند. پس اگر چربی کم باشد، آب روی پوست تبخیر شده و به دنبال آن پوست دچار خشکی می‌شود. خشک شدن پوست، باعث پوسته پوسته شدن و از بین رفتن درخشندگی پوست می‌شود. ضمن اینکه بیماری‌های پوستی مانند اگزما، اکثرا به دلیل خشک شدن پوست ایجاد می‌شوند.
برخی افراد در هنگام مواجهه با پوست چرب، گمان می‌کنند که پوست آن‌ها در حالت طبیعی چرب است، ولی سخت در اشتباهند؛ چراکه انواع پوست خشک وقتی که رطوبت کافی کسب نکند، چربی اضافی ترشح می‌کند. این چربی‌های اضافی در گذر زمان باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شوند. پس انتخاب و استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب با نوع پوست می‌تواند از بیشتر آسیب‌های پوستی به خصوص چین و چروک جلوگیری کند.

آیا کرم مرطوب کننده در انواع مختلفی وجود دارد؟

همان طور که می‌دانید، در سرتاسر جهان، پوست همه افراد به یک شکل نیست و هر کدام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند؛ از این رو، تولید کننده‌های محصولات مراقبتی با شناخت ویژگی‌های پوست‌های مختلف، سعی در تولید انواع فرآورده‌های مناسب کرده‌اند. در این قسمت تعدادی از بهترین کرم‌های مرطوب کننده را معرفی کرده و ویژگی‌های آن‌ها را برمی‌شماریم.

کرم مرطوب کننده کامان مدل normal b complex

کامان از جدیدترین و موفق‌ترین برندهای محصولات مراقبتی ساخت ایران تحت لیسانس سوئیس است که کرم‌های مرطوب کننده آن نیز مخاطبان زیادی دارد. استفاده از کرم مرطوب کننده کامان با مدل normal b complex، از پوست در برابر آلودگی‌های موجود در محیط حفاظت می‌کند. همچنین این محصول آنتی‌اکسیدان بوده و آنچه را که پوست شما برای تغذیه نیاز دارد، تامین می‌کند. اگر پوست حساسی دارید، باید سراغ کرم‌های مرطوب کننده فاقد پارابن بروید و این محصول از کامان بدون هیچ‌گونه پارابن تولید می‌شود.
کرم مرطوب کننده کامان، مدل normal b complex، از ویتامین‌هایی از قبیل آ، ب1، ب3، ب5، ب8، اف، ای و سی تشکیل شده است. این ویتامین‌ها برای سلامتی پوست بسیار مفید بوده و از چین و چروک آن جلوگیری می‌کنند.

کرم مرطوب کننده کامان مدل OIL FREE حاوی آرگان

استفاده از کرم مرطوب کننده کامان مدل OIL FREE، برای پوست‌های حساس گزینه بسیار ایده‌آلی است و همواره پوست را بانشاط و جوان نشان می‌دهد. روغن آرگانی که در این کرم به کار رفته، پوست را لطیف و نرم نگه می‌دارد؛ ضمن اینکه با استفاده از این روغن، پوست تا 24 ساعت مرطوب باقی می‌ماند. با استفاده از این کرم مرطوب کننده، چربی مزاحم روی پوست ایجاد نمی‌شود؛ بنابراین برای کسانی که پوست چربی دارند مناسب است. این محصول بافت سبکی دارد و جذب آن به آسانی صورت می‌گیرد.
کرم مرطوب کننده کامان مدل FREE OIL، دارای ویتامین‌های ای و ب کمپلکس بوده و به جرات می‌توان گفت که با استفاده از کرم مرطوب کننده کامان می‌توانید شاهد افزایش رطوبت پوست تا 98 درصد به مدت یک هفته باشید. برطرف کردن خشکی پوست، مقاوم شدن پوست در برابر UV، رفع آکنه و پاک‌سازی آلودگی‌های روی پوست از مزایای استفاده از این کرم مرطوب کننده هستند.

مزایای استفاده از کرم مرطوب کننده

استفاده از کرم مرطوب کننده نیز مانند سایر لوازم آرایشی و بهداشتی دارای مزایا و معایبی است. البته مزایای استفاده از آن خیلی بیشتر از معایب آن بیان شده که افراد را ترغیب به استفاده از این محصولات می‌کند.

  • کرم مرطوب کننده مانع از خشک شدن پوست می‌شود؛ بنابراین اگر دارای پوست خشکی هستید، با یک انتخاب درست می‌توانید آن را درمان کنید. کرم مرطوب کننده باعث نگه داشتن آب به عنوان یک لایه نازک روی پوست می‌شود و پوست را همواره مرطوب نگه می‌دارد. همچنین این ویژگی می‌تواند از دیگر اثرات آسیب‌زای محیطی نیز جلوگیری کند.
  • از طرفی اگر دارای پوست حساسی هستید، با استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب می‌توانید به راحتی از پوست خود محفاظت کنید و اگر نقصی هم بر روی پوست وجود داشته باشد، با گذشت زمان درمان می‌شود. به این صورت که اگر پوست شما دچار اگزما است، باید از کرم مرطوب کننده‌ای که دارای موادی مانند آلوئه‌ورا یا بابونه است، استفاده کنید.
  • عواملی مانند افزایش سن، آلودگی هوا، محیط کار و همچنین موارد استرس‌زا تاثیر مستقیمی بر عملکرد پوست داشته و ممکن است پوست را دچار چین و چروک کنند؛ از این رو یک کرم مرطوب کننده مناسب، شادابی و جوانی پوست را حفظ می‌کند.
  • برخی از انواع پوست به دلیل عدم مراقبت از پوست، دچار جوش می‌شوند. برای جلوگیری از ایجاد جوش، اگر پوست مرطوب باشد، روزنه‌هایی که روی پوست قرار دارند باز نگه داشته می‌شوند و از ایجاد چربی اضافی جلوگیری می‌شود. ولی اگر پوست خشک باشد، غده‌هایی که روی پوست قرار دارند، مجبور به تولید چربی اضافی می‌شوند و به اصطلاح، پوست جوش می‌زند؛ بنابراین با استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب، می‌توان از ایجاد چنین جوش‌های مزاحمی جلوگیری کرد.
  • معایب استفاده از کرم مرطوب کننده
  • حال که با مزایای استفاده از کرم مرطوب کننده آشنا شدید، بهتر است که اطلاعاتی هم در مورد استفاده بیش از حد و نادرست از کرم مرطوب کننده بدانید.
  • همان طور که می‌دانید، هر چیز مفیدی برای بدن اگر بیش از اندازه مصرف شود، حتما ضررهایی هم در پی خواهد داشت. استفاده از کرم مرطوب کننده به خودی خود برای انواع پوست مضر نیست؛ به شرط اینکه در به کارگیری آن تعادل رعایت شود و کرمی مناسب پوست انتخاب شود.
  • حتما در انتخاب نوع کرم مرطوب کننده باید نوع پوست خود را بشناسید تا کرمی که استفاده می‌کنید، تاثیر بالایی در روند درمانی خود داشته باشد؛ برای مثال اگر جزو کسانی هستید که پوست خشکی دارید، مرطوب کننده باید دارای چربی باشد. در مقابل اگر پوست چرب داشته باشید، کرم مرطوب کننده‌ای باید انتخاب کنید که بر پایه مواد چرب نباشد.
  • از طرفی استفاده مداوم و بیش از اندازه، پوست را نسبت به کرم مرطوب کننده دچار اعتیاد کرده و عملکرد طبیعی پوست را دچار اختلال می‌کند؛ پس سعی کنید به همراه انتخاب درست، استفاده از کرم مرطوب کننده را به درستی انجام دهید، مگر اینکه تجویزی از طرف پزشک متخصص انجام گیرد.

چگونه کرم مرطوب کننده را استفاده کنیم ؟

همه مواردی که برای سلامت پوست به کار می‌روند، اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرند، پوست را دچار آسیب‌های غیر قابل جبران‌پذیری می‌کنند. استفاده از کرم مرطوب کننده نیز از این ویژگی مستثنی نبوده و باید با حساسیت بالایی به کار گرفته شود. از آنجایی که محصولات مراقبتی متنوعی در بازار وجود دارد و هر کدام عملکرد خاص خودشان را دارند، استفاده از چند مورد از آن‌ها برای داشتن پوستی عاری از هرگونه بیماری، لک و خشکی پیشنهاد می‌شود. ولی باید در استفاده از آن‌ها نکاتی نیز رعایت شود تا اثربخشی آن‌ها بعد از مدتی استفاده به وضوح پدیدار شود.

  • ترتیب استفاده از این محصولات، یکی از اصول اولیه در حفاظت از پوست است. پیشنهاد می‌شود، محصولی که دارای غلظت کمتری است، در مرحله اول و غلیظ‌ترین مورد در مرحله نهایی به کار گرفته شود؛ پس اگر از سرم استفاده می‌‌کنید، چون رقیق‌تر بوده در اولین لایه قرار بگیرد و سپس اگر استفاده از روغن‌های حفاظت از پوست جزو برنامه‌های مراقبت روزانه شما است، از سرم استفاده شود. استفاده از کرم مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب در مرحله آخر قرار می‌گیرند. البته به یاد داشته باشید که کرم ضد آفتاب روی کرم مرطوب کننده باید استفاده شود.
  • بعد از حمام، زمانی که پوست شما کمی مرطوب است، استفاده از کرم مرطوب کننده پیشنهاد می‌شود، البته نه زمانی که پوستتان کاملا خیس است. کرم مرطوب کننده میزان مصرف دقیقی ندارد؛ ولی برای اینکه بدانید چه مقدار لازم است، این نکته را در نظر بگیرید که، وقتی کرم را کاملا بر روی پوست پخش کردید و همه جای پوست به صورت کامل مرطوب شد، یعنی میزان استفاده شما مناسب بوده است.
  • همه متخصصان پوست پیشنهادی که در استفاده از کرم مرطوب کننده دارند، این است که در استفاده از آن خساست به خرج نداده و سعی کنید قسمت گردن و قفسه سینه را نیز به هنگام استفاده از کرم مرطوب کننده فراموش نکنید؛ چراکه این قسمت‌ها نیز دچار چین و چروک شده و استفاده از کرم مناسب از چنین مواردی جلوگیری می‌کند.
  • نکته مهم دیگری که در نحوه استفاده از کرم مرطوب کننده وجود دارد، این است که سعی کنید کرم را از پایین به طرف بالا بر روی پوست خود ماساژ دهید. این کار منجر به افزایش گردش خون شده و کرم بیشتر در پوست جذب می‌شود.
یک کرم مرطوب کننده مناسب چه ویژگی‌هایی دارد ؟
یک کرم مرطوب کننده مناسب چه ویژگی‌هایی دارد ؟

یک کرم مرطوب کننده مناسب چه ویژگی‌هایی دارد ؟

اگر در جست‌وجوی یک کرم مرطوب کننده مناسب هستید، باید یک سری از نکات را به خاطر بسپارید. کرم مرطوب کننده‌ای که انتخاب می‌کنید، برای اینکه پوستتان دچار خشکی افراطی نشود، نباید الکل و مواد خوشبو کننده داشته باشد.
همان طور که قبلا هم گفته شد، استفاده از کرم مرطوب کننده برای جبران رطوبت مورد نیاز پوست است و این کار را با ایجاد یک لایه چربی بر روی پوست انجام می‌دهد؛ پس برای اینکه رطوبت پوست را تامین کنید، پیشنهاد می‌شود قبل از کرم مرطوب کننده، از یک لایه کرم آبرسان استفاده کنید. همچنین یک کرم مرطوب کننده مناسب، فاقد پارابن است.

کدام کرم مرطوب کننده برای پوست من مناسب است ؟

در این مقاله از مزایا و معایب استفاده از کرم مرطوب کننده سخن به میان آمد و در مورد نکات استفاده از انواع کرم مرطوب کننده بحث کردیم. بنابر آنچه که گفته شد، برای انتخاب یک کرم مرطوب کننده مناسب، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید. اینکه آیا پوست من خشک است یا چرب، حساس است یا بیماری‌هایی مانند اگزما دارد. با شناخت این موارد می‌توانید بهترین کرم مرطوب کننده را انتخاب نمایید. همچنین نحوه استفاده از آن هم بسیار مهم است؛ به دلیل اینکه با کمی بی‌دقتی، حساسیت پوست شما افزایش یافته و ممکن است به هر عامل خارجی واکنش نشان دهد.
سایت ژینواستایل، با بهترین محصولات مراقبتی در خدمت شما است تا با ارائه محصولات بسیار باکیفیت، سلامتی پوست شما را به ارمغان بیاورد. برای اینکه با محصولات آرایش و بهداشتی بیشتری آشنا شوید و برای تهیه چنین محصولاتی، پیشنهاد می‌شود که سایت ژینواستایل را همیشه به خاطر بسپارید.

امتیاز مقاله

100%
امتیاز کلی
  • کاربردی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.