چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم ؟

طبق آمارهای منتشر شده مسبب حدود 90 درصد از پیری پوست، خورشید است. برای بسیاری از افراد این سوال به وجود می‌آید که چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟ کسانی که روزانه از ضدآفتاب با حداقل اس پی اف 30 استفاده می‌کنند، حدود 24 درصد کمتر از افراد دیگر به پیری پوست دچار می‌شوند. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را تمامی متخصصان پوست توصیه می‌کنند و استفاده از آن را اولین گام موثر برای سلامت پوست در طولانی مدت می‌دانند. جالب است بدانید که حدود 85 درصد از مبتلایان به سرطان پوست به دلیل قرار گرفتن در مقابل اشعه فرابنفش خورشید و عدم رعایت روتین پوستی و ضد آفتاب به این بیماری دچار شده‌اند. آمارهای جهانی نشان می‌دهد ابتلا به بیماری سرطان پوست روزبه‌روز در حال افزایش است و این موضوع اهمیت شناخت و استفاده از ضد آفتاب خوب را افزایش می‌دهد. از ضد آفتاب می‌توان به عنوان کرم ضد پیری پوست نیز نام برد. در ادامه این مطلب از ژینواستایل به دلایل استفاده از ضد آفتاب پرداخته و بهترین مدل‌های ضد آفتاب مناسب را معرفی می‌کنیم.

چه افرادی به ضد آفتاب نیاز دارند ؟

در پاسخ به سوال چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم، باید بگوییم که پوست تمامی افراد و حتی کودکان به ضد آفتاب نیاز دارد. کودکان بالای 6 ماه حتی اگر به‌مدت 10 دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرند، باید از ضد آفتاب استفاده کنند. همه کسانی که در برابر نور خورشید قرار می‌گیرند مانند رانندگان، کارگران و غیره در کنار روتین مراقبت از پوست، باید از ضد آفتاب استفاده کنند. بسیاری از متخصصان پوست توصیه می‌کنند حتی در منزل یا در مواقعی که افراد در معرض نور خورشید قرار ندارند، از کرم‌های ضد آفتاب استفاده شود.

استفاده از ضد آفتاب چه فوایدی دارد ؟

خورشید علی‌رغم اینکه برای پوست ما مفید است، پرتوهای مضری نیز دارد. نور خورشید اشعه‌های فرابنفش مختلفی دارد که برخی از آن‌ها منجر به پیری پوست و یا برنزه شدن آن می‌شوند. بسیاری از افراد کاربرد ضد آفتاب را تنها منحصر به تابستان می‌دانند؛ اما ضد آفتاب یکی از ملزومات مهم برای تمامی فصل‌ها است و علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارد. استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌کند و نقش یک لایه محافظتی برای پوست را ایفا می‌کند. مهم‌ترین فواید استفاده از ضد آفتاب عبارت‌اند از :

محافظت از اشعه‌های مضر خورشید

یکی از مهم‌ترین پاسخ‌هایی که می‌توان برای سوال چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم، ذکر کرد این است که این کرم‌ها از پوست در مقابل اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کنند. به دلیل ضعیف شدن لایه اوزون، اشعه‌های مضر خورشید به پوست برخورد می‌کنند و اغلب آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری ایجاد می‌کنند. درست است که پوست ما به ویتامین D نیاز دارد، اما کرم‌های ضد آفتاب به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که از جذب اشعه‌های مضر و اختلالات پوستی جلوگیری کنند.

کاهش چروک پوست

این کرم‌ها از ایجاد آکنه و چروک در پوست جلوگیری می‌کنند. استفاده مدام از ضد آفتاب مناسب برای داشتن پوستی صاف و بدون چروک مفید واقع می‌شود.

کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

سرطان پوست یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که در اثر رعایت نکردن روتین پوستی و ضد آفتاب ایجاد می‌شود. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب مناسب حدود 50 درصد از احتمال بروز این سرطان می‌کاهند. این سرطان به عنوان یکی از بدترین انواع سرطان‌های شناخته شده، برای زنان رنج سنی 20 ساله بسیار تهدیدکننده است؛ بنابراین زنانی که در این رنج سنی قرار دارند حتما باید از ضد آفتاب استفاده کنند.

جلوگیری از آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی باعث ضعیف و کبود شدن پوست می‌شود. طبق مطالعاتی که در سال 2008 انجام شده، تکرار آفتاب سوختگی ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. پس در پاسخ به سوال چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم باید ذکر کرد بهترین راه برای در امان ماندن از خارش، تورم و قرمزی ناشی از تابش اشعه‌های آفتاب، استفاده از ضد آفتاب است.

در انتخاب ضد آفتاب مناسب به چه نکاتی دقت شود ؟

یک ضد آفتاب مناسب باید از پوست افراد در برابر اشعه‌های مضر و فرابنفش آفتاب محافظت کند. SPF به معنای فاکتور محافظتی ضد آفتاب در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید است. SPF 15 برای کسانی که به ‌مدت کوتاه در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، مناسب است. SPF 30 یا بالاتر از آن، برای افرادی کاربرد دارد که فعالیت‌های طولانی مدت در مقابل نور خورشید دارند یا ورزش‌هایی مانند شنا، پیاده‌روی و غیره انجام می‌دهند.

عوارض استفاده نکردن از ضد آفتاب

قرار گرفتن در معرض آفتاب و عدم استفاده از ضد آفتاب مناسب، باعث ایجاد لک‌های پوستی یا افزایش آن‌ می‌شود و این یکی از پاسخ‌های افراد برای سوال چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم، است. هنگامی که پوست ما در معرض تابش اشعه‌های خورشید قرار می‌گیرد، سلول‌های ملانین باعث تیره شدن پوست می‌شوند و این لک‌ها برای افرادی که رنگ پوستشان روشن است به شکل کک و مک ظاهر می‌شود. همچنین عدم استفاده از ضد آفتاب علاوه بر سوختگی پوست، خال‌های جدیدی نیز ایجاد می‌کند. همچنین عدم استفاده از ضد آفتاب باعث پیری پوست و مسن‌تر دیده شدن ظاهر می‌شود. برای داشتن پوستی شفاف با درخشندگی بالا باید توجه زیادی به انتخاب ضد آفتاب مناسب شود.

مدل‌های پرفروش در انتخاب ضد آفتاب مناسب

در ادامه، مدل‌های مناسب و پرفروش ضد آفتاب برای پوست‌های مختلف را ذکر می‌کنیم :


کرم ضد آفتاب و ضد چروک لانسون شماره 1.5 مدل multi actions

خرید کرم ضد آفتاب و ضد چروک لانسون شماره 1.5 مدل multi actions
خرید کرم ضد آفتاب و ضد چروک لانسون شماره 1.5 مدل multi actions

این کرم علاوه ‌براینکه ضد آفتاب قدرتمندی است، یک کرم پودر منحصربه‌فرد نیز به شمار می‌آید. این کرم که برند لانسون در حجم 40 میل برای بزرگسالان تولید کرده، سطح پوست را صاف و یکدست می‌کند و برای پوست‌های مختلط، چرب و حساس کارآمدی بیشتری دارد. SPF این کرم 50+ است و رنگ ملایمی دارد. همچنین در ترکیب این کرم از ویتامین‌های A، B، C و K استفاده شده است. کرم ضد آفتاب و ضد چروک لانسون شماره 1.5 مدل multi actions 8 الی 10 ساعت بر روی پوست باقی می‌ماند و با مصرف آن نیازی به کرم پودر نخواهید داشت. ژینواستایل کرم ضد آفتاب و ضد چروک لانسون شماره 1.5 مدل multi actions را از کشور فرانسه وارد کرده و این کرم را به دلیل خاصیت ضد چروک، ضد لک و پوشانندگی، پیشنهاد می‌کند.


کرم ضد آفتاب اون مدل Protection Mineral

در ترکیبات این کرم شگفت‌انگیز که مناسب پوست‌های حساس و خشک است، تیتانیوم دی اکسید، اکسید آهن، مواد معدنی و ویتامین E دیده می‌شود. بافت این ضد آفتاب سبک است و یکی از بهترین ضد آفتاب‌ها برای خانم‌های باردار به‌ شمار می‌آید. این کرم بی‌نظیر از پوست افراد در برابر اشعه‌های مضر آفتاب مانند UVA و UVB محافظت می‌کند و استفاده روزانه از آن مانع پیری پوست می‌شود. فرمولاسیون این ضد آفتاب به‌گونه‌ای است که به‌عنوان ضد حساسیت و ضد جوش نیز عمل می‌کند و در برابر آب و تعریق مقاومت دارد.


کرم ضد آفتاب بدون چربی کلارنس spf30

خرید کرم ضد آفتاب بدون چربی کلارنس spf30
خرید کرم ضد آفتاب بدون چربی کلارنس spf30

کرم ضد آفتاب بدون چربی کلارنس spf30 با رنگ بژ طبیعی، برای جلوگیری از چین و چروک، کک و مک، لک و پیری زودرس مناسب است و قابلیت مقاومت در برابر آب و تعریق دارد. این محصول با ترکیبات گیاهی، سلامت و زیبایی پوست را تضمین می‌کند. ژینواستایل این کرم را با SPF 30 و حجم 75 میل برای بانوان پیشنهاد می‌کند.


کرم ضد آفتاب فلوئید اسپرت برند اون

کرم ضد آفتاب فلوئید اسپرت برند اون، مخصوص بزرگسالان مناسب هر نوع پوستی است و از پوست در برابر اشعه‌های مضر حفاظت می‌کند. این ضد آفتاب در میان افراد، به کرم ضد آفتاب مخصوص ورزشکاران معروف است و به‌ علت خاصیت ضد آبی، برای دوچرخه سواران، موج سواران، شناگران پیشنهاد می‌شود. PH خنثی، روی، سیلیکات، کلسیم، مس، منیزیم و ویتامین E در فرمولاسیون این کرم وجود دارد و به همین دلیل این ضد آفتاب بدون رنگ را می‌توان برای پوست‌های حساس نیز کاربردی دانست.


کرم ضد آفتاب فیوژن اسپرت ایزدین SPF50

خرید کرم ضد آفتاب فیوژن اسپرت ایزدین SPF50
خرید کرم ضد آفتاب فیوژن اسپرت ایزدین SPF50

کرم ضد آفتاب فیوژن اسپرت ایزدین SPF50 بهترین انتخاب برای ورزشکاران حرفه‌ای است. کیفیت بی‌نظیر این کرم باعث شده تا بسیاری از کوهنوردان، دوچرخه سواران، فوتبالیست‌ها و شناگران از این کرم استفاده کنند. از آنجایی که این کرم فاقد چربی است، باعث ایجاد جوش نمی‌شود. کرم ضد آفتاب فیوژن اسپرت ایزدین SPF50 محصول کشور اسپانیا و برند ایزدین است و استفاده از تکنولوژی Safe- eye، اسید هیالورونیک و ویتامین E و B5 به عنوان ضد چروک و آنتی اکسیدان، تکنولوژی Wet -flex و SPF +50 باعث شده تا ژینواستایل استفاده از این ضد آفتاب را به زنان و مردان پیشنهاد کند.


خرید ضد آفتاب مناسب پوست از ژینواستایل

نور خورشید علاوه بر فوایدی که دارد، برخی اوقات آسیب‌هایی نیز به پوست وارد می‌کند. استفاده از ضد آفتاب شادابی و سلامت پوست را به ارمغان می‌آورد و از آلودگی‌ها و اشعه‌های خورشید تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. در پاسخ به سوال چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم، ذکر کردیم که استفاده از ضد آفتاب، بروز برخی موارد مانند پیری پوست، سرطان پوست، ایجاد لک و خال‌های پوستی را کاهش می‌شود. برای انتخاب و خرید بهترین ضد آفتاب مناسب هر نوع پوست می‌توانید به آدرس ژینواستایل به نشانی zhinostyle.com مراجعه کنید.

امتیاز محصولات بررسی شده

94%
امتیاز کلی
  • کیفیت
  • اعتبار برند
  • قیمت
  • تاثیر گذاری
  • رضایت مشتریان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.