تاریخچه برند آدیداس

اگر به دنبال یافتن پاسخ سوال اینکه برند آدیداس ساخته کجاست حتماً این مطلب ژینواستایل را مطالعه کنید و از تاریخچه برند آدیداس اطلاعاتی به دست آورید. اول از همه چیز این را بدانید که هر داستان بزرگی یک آغاز دارد.

آدولف داسلر بنیانگذار تاریخ برند آدیداس معتقد بود که در رسیدن به اهدافش بزرگ شده و رشد کرده است او کارش را از اتاق لباسشویی مادرش آغاز کرد.و در مسیر خودش همیشه یادآور این مسئله بود که از کجا شروع کرده است.داسلر از سال ۱۹۲۴ اولین محصولات خود را به ورزشکاران ارائه کرد. او اولین پاداشی را که برای زحمات خودش به دست آورد مدال طلای لینا دارک ۱۹۲۸ در آمستردام و جسی اوونز ۱۹۳۶ در برلین با پوشیدن کفش سه خط مارک آدیداس بود. برند آدیداس برای کشور آلمان است. ۱۸ آگوست ۱۹۴۹ با حضور ۴۷ کارمند در شهر هرتزوگن آواراخ در ایالت بایرن آلمان بنیانگذاری کرد.

او در همان روز کفشی به نام adidas3-stripes را روانه بازار کرد که باعث شهرت زود هنگام او شد. این موفقیت جهانی آغاز فروتنانه داشت که در مسیر می‌توان به عنوان یک معجزه از آن نام برد. برای این برند بسیار مهم بود وقتی که تیم ملی فوتبال آلمان با مجارهای بی‌نظیر فینال جام جهانی ۱۹۵۴ را در حالی که کفش برند آدیداس را به پا داشتند پیروزی بزرگ و باورنکردنی به دست آوردند که این اتفاق باعث شد سال‌های سال در جهان بدخشد.

ورزشکاران آدیداس پوش

جلب اعتماد ورزشکاران درجه یک سالیان سال یکی از اهداف مهم و بزرگ آدیداس بوده است. همیشه برند آدیداس در این فکر بوده است که محصولات نوآورانه و تازه‌ای را تولید کند که ورزشکاران مورد اعتمادش را بهترین سازد. وقتی که فرانتس بکنبایر برای اولین بار در سال ۱۹۶۷از کفش آدیداس استفاده کرد تجارت جدیدی را برای این شرکت رقم زد. این گروه همیشه با ورزشکارانی که محصولاتش را استفاده می‌کردند جلساتی را هماهنگ و برگزاری می‌کرد و با توجه و دقت به نظرات و نیازهای آنها محصولاتش را به بازار ارائه می‌داد.

این کار باعث می‌شد که اعتماد به برند آدیداس فراگیر شود.این برند از توپ رسمی تل استار در جام جهانی فیفا ۱۹۷۰ رونمایی کردند. به همین طریق آدیداس یکی دیگر از شاخه‌های صنعت کالاهای ورزشی را تسخیر کرد.

آنها این توپ را به منظور اینکه در تلویزیون دید بهتری داشته باشد به حالت سیاه و سفید و با تکه‌هایی از همین دو رنگ طراحی کردند. این آغاز رویداد شگفت انگیز برای شرکت آدیداس بود. معنای لوگوی مارک آدیداس وقتی که مسابقات المپیک سال ۱۹۷۲ در مونیخ افتتاح شد تقریباً همه جهان در آلمان حضور داشتند و در همین زمان رویداد آدیداس لوگوی جدید تری فویل را ارائه داد. که به معنای بودن برای ماندن بود. تری فویل نماد عملکرد مارک آدیداس بود. مجموعه آدیداس  از سبک زندگی روزمره می‌آید ممکن است تغییر کند ولی همیشه تری فویل خواهد ماند. مشخصه ی لوگوی این شرکت سه خط موازی است که نشان داده می‌شود لوگوی رسمی آدیداس است.

ورزشکاران آدیداس پوش

تولدی دوباره برای برند آدیداس

۶ سپتامبر ۱۹۷۸ داسلر فقط چند روز قبل از سالروز تولدش در ۷۸ سالگی درگذشت. مردی بود که به تنهایی صنعت ورزش را با معیارهایی که دور به نظر می‌رسید به اوج شکوفایی رساند. هورست که پسر آدی داسلر بود با حمایت مادرش کیتی دوره جدیدی را برای کمپانی آدیداس رقم زد. او بازاریابی ورزشی مدرن را در پیش گرفت همچنان با قدرت شرکت پدرش را به پیش می‌برد.

در سال ۱۹۸۷ دچار مرگ ناگهانی شد همچنین مادر او دو سال قبل فوت شده بود. و این تجارت خانوادگی پایان یافت، مانند آبی که بر روی آتش فراگیر برند آدیداس ریخته شود به یکباره خاموش شد.

نوآوری‌ها و تبلیغات مارک آدیداس

 در سال ۱۹۹۳ رابرت لوییس دریفوس مدیر اجرایی جدید همراه با شریکش کریستین تورس شرکت غول پیکر آدیداس را که به خواب رفته بود و در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بود به صورت جالب و ناباورانه نجات داد.

او خواست به این شرکت جهت دهد نه اینکه آن را بازسازی کند. او توانست این برند جهانی را از یک شرکت فقط فروشنده به یک شرکت بازرگانی تبدیل کند آن را دوباره سر پا کرد و در مسیر رشد قرار داد.

در سال ۱۹۹۸ سهام آدیداس به داکس واگذار شد شامل ۳۰ شرکت بزرگ تجاری در آلمان بود کارخانه آدیداس به خارج از زاواراج که قبلاً یک پایگاهی نظامی سابق ایالت متحده بود انتقال یافت. آنجا جهان ورزش بود جایی بود که با تکنولوژی روز توسعه داده شده شد تا کارکنان آدیداس در مسیر رو به رشد آن را اداره کنند.

در سال ۲۰۰۰ با آغاز قرن جدید آدیداس شرکتی بود که سبک جدیدی از زندگی را وارد کارش کرد و با تمرکز بر روی ورزش‌های خیابانی تمرکز کرد.

 استراتژی برند آدیداس

 در سال ۲۰۱۵ آدیداس تجارت استراتژیک خود را در سه مرحله برنامه‌ریزی کرد.

۱. سرعت

آدیداس یکی از اولین شرکت‌های ورزشی بود که سرعت در رفع نیازها مصرف کنندگان را سرلوحه ی کار خود قرار داد و تصمیم گیری‌های داخلی را از اهداف خود قرارداد. 

۲. شهرها

شهر کلیدی سهم بازار و روند آدیداس را به عهده گرفتند شانگهای, توکیو، لندن, پاریس، نیویورک و لس آنجلس جزو آن شهرها بودند.

 ۳. منبع باز

 آدیداس اولین شرکت ورزشی است که مصرف کنندگان و ورزشکاران و شرکای خود را به عنوان بخشی از مارک‌های خود معرفی می‌کند.

در این مطلب به خوبی با تاریخچه برند آدیداس آشنا شدید اگر می خواهید از دیگر مطلب های مرینوس مانند کتانی پیاده روی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ دیدن کنید می توانید به بخش بلاگ ما مراجعه کنید.

دنیای پیش روی مارک آدیداس اصل

در سال ۲۰۱۶ هاینر پس از ۱۵ سال مدیریت این شرکت اصل را به به کاسپر روستد واگذار کرد. این مدیر دیدگاه و استراتیژی دیجیتالی را داشت که همچنان شرکت آدیداس را در رده اولین‌های جهان پایدار نگه داشته است. این شرکت در زمینه تولید و توزیع انواع لباس طراحی کفش، کفش ورزشی، تجهیزات ورزشی، ساعت عینک آفتابی و محصولات مراقبت‌های شخصی و لوازم لوکس فعالیت دارد. برند آدیداس بزرگترین تولید کننده لوازم ورزشی در اروپا و دومین شرکت بزرگ تولیدی لوازم ورزشی در دنیا می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.