15 ترفند آسان برای رشد سریع موها

برای اکثر خانم ها داشتن موهای بلند زیباست. موهای بلند نیز جذاب هستند و بسیاری از خانم ها به دنبال راه های مختلفی هستند تا موهای آن ها سریعتر رشد کنند و در عین حال آنها را شاداب، سالم و زیبا نگه دارند. برخی از موها ممکن است بلند اما کدر باشند، بنابراین رفع هر دو نیاز به تلاش زیادی نیاز دارد.
با موهای بلند کارهای زیادی می توان انجام داد. خانم‌هایی که موهای بلند دارند می‌توانند برای مهمانی‌های مختلف، مراسم جشن، عروسی، محل کار و غیره مدل‌های موی متفاوتی ایجاد کنند.
با این حال، هیچ فرمول علمی برای تحریک رشد مو وجود ندارد. این به این دلیل است که عوامل زیادی مانند آب و هوا، سبک زندگی، غذایی که مصرف می کنید، سلامتی و حتی سن شما می توانند روی موهای شما تاثیر بگذارند. همچنین هیچ میانبری برای رشد موهای بلندتر وجود ندارد. به طور متوسط، موها می توانند تقریباً یک اینچ در هر ماه رشد کنند.
اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای رشد سریع موهای خود انجام دهید! همه آزادند که از موهای پری دریایی لذت ببرند. شما می توانید با حفظ سلامت موهای خود از طریق عادات غذایی سالم و مراقبت صحیح از مو، رشد مو را تحریک کنید. برخی از گیاهان نیز برای رشد سریعتر آنها عالی هستند.
در این مقاله نکاتی در مورد رشد سریعتر موهایتان و حفظ سلامت و درخشندگی آن ها به شما ارائه می دهیم.

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم

خوردن غذاهای غنی از پروتئین و ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم می‌تواند روی موهای شما نیز تاثیر بگذارد. موهای شما می توانند مواد مغذی غذایی را که برای حفظ تناسب اندام و موهای بلند و زیبا مصرف می کنید جذب کنند.
غذاهای غنی از آهن، مس، روی، منیزیم و سلنیوم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. ویتامین‌های A، B، C و E نیز برای رشد سریع‌تر موهای شما، به ویژه ویتامین B کمپلکس، مهم هستند. این غذاها نه تنها موهای شما را بلندتر و سریعتر می کنند، بلکه می توانند مو و بدن شما را نیز سالم نگه دارند. البته، سلامت کلی شما نیز باید عالی باشد!

همچنین انواع دیگر غذاها مانند مرغ، غلات کامل، کلم بروکلی، شیر، ماست، پنیر، آووکادو، نان قهوه ای، جعفری، گریپ فروت، ماهی قزل آلا، کلم و جو را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا مو و پوست سر خود را تغذیه کنید. نوشیدن آب میوه های تازه از میوه ها و سبزیجات مانند گریپ فروت، هویج، پرتقال و کاهو را فراموش نکنید.
غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 نیز برای بهبود موهای شما عالی هستند، مانند روغن زیتون، لوبیا، ماهی، گردو، دانه کتان، کدو حلوایی زمستانه و….. این غذاها می توانند رشد موهای شما را تا حدود 3 درصد افزایش دهند.

ماساژ دادن پوست سر

این یک ترفند آسان است، اما قطعا کار می کند! ماساژ دادن پوست سر نه تنها احساس خوبی دارد بلکه می تواند جریان خون را نیز افزایش دهد. هنگام ماساژ پوست سر، فولیکول‌های مو را تحریک می‌شوند که می‌تواند به داشتن موهایی سالم‌تر و بلندتر به شما کمک کند. همچنین می توانید هفته ای یکبار موهای خود را با روغن داغ درمان کنید تا موهای خود را مرطوب نگه دارید.
می توانید قبل از دوش گرفتن از روغن گرم یا نرم کننده برای موهای خود استفاده کنید. حداقل 3 دقیقه قبل از آبکشی، پوست سر خود را به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید. این نکته واقعاً مؤثر است و قبلاً توسط بسیاری از زنان انجام شده است! می توانید خودتان این کار را انجام دهید یا از همسرتان بخواهید پوست سرتان را برایتان ماساژ دهد. لطفاً حداقل 15 دقیقه این کار را انجام دهید و روغن را روی تمام موهای خود پخش کنید.
این روش نه تنها آرامش بخش است، بلکه مطمئنا نتیجه را دوست خواهید داشت! برای رشد سریعتر موها معجزه می کند و موهای شما براق تر و سالم تر به نظر می رسند!

ماسک تخم مرغ

ماسک تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین است که برای رشد سریع مو بسیار ضروری است. تخم مرغ همچنین مملو از گوگرد، فسفر، آهن، سلنیوم و روی است که برای مو نیز مفید است. حداقل ماهی یکبار می توانید ماسک تخم مرغ را به موهای خود بزنید. در اینجا چند راه برای استفاده از ماسک تخم مرغ قبل از دوش گرفتن را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

دو زرده تخم مرغ و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر را با هم مخلوط کنید. اگر بتوانید روغن زیتون فوق بکر پیدا کنید، بهتر است. مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید حداقل 15 دقیقه بماند. سپس، موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید. موهای خود را بعد با شامپو بشویید.

یک تخم مرغ را هم بزنید و چند قطره روغن اسطوخودوس را مخلوط کنید. چهار قاشق غذاخوری روغن هسته انگور اضافه کنید. همه را مخلوط کنید و حداقل 30 دقیقه روی موهای خود بمالید. موهای خود را بشویید و شامپو بزنید. (از شامپو بدون سولفات استفاده کنید)

روش دیگر، تخم مرغ را هم بزنید و یک فنجان شیر اضافه کنید. آب لیمو و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص را اضافه کنید. همه را مخلوط کنید و روی پوست سر خود بمالید. اجازه دهید حداقل 20 دقیقه قبل از آبکشی بماند و سپس موهای خود را با شامپو بشویید.

کاهش استرس

استرس هرگز با هیچ چیز خوب مرتبط نیست. علاوه بر ریزش مو، استرس با سایر مشکلات سلامتی نیز مرتبط است. برای حفظ سلامت بدن، به خصوص مو، رهایی از استرس ضروری است!
اعتقاد بر این است که استرس چرخه طبیعی مو را قطع می کند. باعث ریزش مو می شود که می تواند منجر به ریزش مو یا طاسی در مردان شود. برای رسیدن به رشد سریعتر مو و موهای سالم تر، مهم است که استرس را در زندگی به حداقل برسانید!
شما می توانید استرس را با ورزش روزانه، مدیتیشن، خواب بیشتر، رفتن به سینما، استراحت در آبگرم و موارد دیگر مدیریت کنید. از استرس بیش از حد خود بپرهیزید. به یاد داشته باشید، زندگی زیباست، شما هم همینطور!

هر روز از شامپو استفاده نکنید

اکثر مردم تمایل دارند هنگام دوش گرفتن از نرم کننده صرف نظر کنند و این بدترین کاری است که می توانید برای موهای خود انجام دهید، به خصوص اگر هدف شما رشد سریعتر موهایتان باشد. نرم کننده، از خود کلمه، موهای شما را حالت می دهد و آن را مرطوب نگه می دارد. نرم کننده کمک زیادی به تامین تمام ویتامین های مهم در مو هنگام دوش گرفتن می کند. اگر چیزی وجود دارد که می توانید هر بار که دوش میگیرد از آن صرف نظر کنید، آن شامپو است.

شامپو برای از بین بردن کثیفی و شوره سر است. با این حال، روغن های طبیعی ضروری را نیز از موهای شما می شویید و این روغن ها موهای شما را سالم و نرم نگه می دارند. شامپو را فقط هر دو روز یکبار استفاده کنید، نه هر روز یا هر دوش، زیرا می تواند تمام روغن های طبیعی را از بین ببرد.
هنگام استفاده از شامپو با موها و پوست سر خود ملایم باشید و همیشه بعد از شامپو کردن از نرم کننده استفاده کنید.

توجه : دوستان عزیز بهتر است از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید، شامپوهای بدون سولفات روغن های طبیعی موها را از بین نمی برند و سرشار از ویتامین و پروتئین هستند. همچنین شامپوهای بدون سولفات حاوی میزان قابل توجهی نرم کننده هستند که حالت پذیری موهای شما را افزایش می دهد.

گرمای بیش از حد و صاف کننده ها

از حالت دادن بیش از حد موها خودداری کنید، زیرا برای رشد موهایتان مضر است. برخی از مواد شیمیایی می توانند باعث نازک شدن و آسیب دیدن مو شوند و در صورت عدم استفاده صحیح باعث ریزش مو شوند. سعی کنید موهای خود را مرتبا به صورت شیمیایی یا مکانیکی صاف یا فر نکنید. تا حد امکان از رنگ کردن یا دکلره کردن موها خودداری کنید.
گرمای بیش از حد از اتو یا سشوار نیز می تواند به موهای شما آسیب برساند. اگر می توانید موهای خود را همیشه با هوا خشک کنید. موهای خود را با یک دندانه پهن شانه کنید و مطمئن شوید که این کار را به آرامی انجام می‌دهید.
اگر موهایتان درهم است، بدون استفاده از اسپری یا نرم کننده موهایتان را نکشید تا آسیبی نبیند.

نرم کننده بهترین دوست شماست

از رنگ کردن، حالت دادن، گرم کردن و موارد دیگر، تارهای موهای شما نازک تر می شوند. نرم کننده می تواند جایگزین تمام پروتئین ها و چربی ها شود و برای جلوگیری از آسیب بیشتر، کوتیکول را ببندد. نرم کننده همچنین برای حفظ موهای سالم مفید است، که باعث رشد سریعتر می شود. پیشنهاد ژینو‌استایل به شما عزیزان استفاده از شامپوهای بدون سولفات است که هم نرم کننده هستند هم شامپو!

موهای خود را دو بار در روز به مدت 2 دقیقه برس بزنید

مانند ماساژ، برس زدن موها نیز می تواند رشد مو را تحریک کند. اما این در مورد تئوری صدق نمی کند، “هرچه سخت تر مسواک بزنید، بیشتر رشد می کند”! این فقط یک افسانه است. حداقل دو دقیقه هر روز صبح موهای خود را به آرامی برس بزنید و هر عصر روغن های طبیعی را در تمام تارهای موی خود بمالید.
همانطور که در بالا ذکر شد، گردش خون برای عملکرد فولیکول های مو و رشد موهای سالم ضروری است. همیشه به خاطر داشته باشید که هرگز موهای خود را به شدت برس نزنید، به خصوص زمانی که هنوز مرطوب است، زیرا می تواند به موهای شما آسیب برساند و باعث شکستگی شود. ما نمی خواهیم این اتفاق بیفتد!

یک شبه از روغن کرچک استفاده کنید

استفاده از روغن کرچک روی موهای شما فواید فوق العاده زیادی دارد! قبل از خواب موهای خود را با روغن کرچک ماساژ دهید و بگذارید بماند. صبح روز بعد، موهای خود را شستشو دهید و استفاده از نرم کننده را فراموش نکنید. این کار را دو بار یا حداقل یک بار در هفته انجام دهید، تفاوت را در موهای خود خواهید دید!
آیا می دانستید که روغن کرچک را می توان برای ضخیم شدن ابروها نیز استفاده کرد؟ این یک معامله عالی دیگر برای روغن کرچک است!

هنگام خواب مراقب موهای خود باشید

آیا هنگام خواب از موهای خود به خوبی مراقبت می کنید؟ خیلی ساده است! فقط مطمئن شوید که هنگام خواب از دم اسبی تنگ استفاده نکنید یا با بافتن نخوابید، زیرا این کار میتواند رشد سریع مو را متوقف کند. همچنین می تواند باعث شکستن موها شود و برای پوست سر نیز دردناک است!
اگر مجبورید با دم اسبی بخوابید، آن را شل کنید و مطمئن شوید که سفت نباشد. برای جلوگیری از اصطکاک مو به جای پنبه به دنبال روبالشی ابریشمی باشید. روبالشی های ابریشمی قطعا برای موها زیباتر هستند و نه تنها برای موها بلکه برای پوست نیز مفید هستند زیرا می توانند از بروز زودرس خطوط و چین و چروک ها جلوگیری کنند.

موهای خود را با سرکه سیب آبکشی کنید

سرکه سیب بسیار سالم است و همچنین می تواند برای موها معجزه کند! استفاده از آن یک راه عالی برای از بین بردن کثیفی و سایر آلودگی ها از موهای شما است. همچنین می توان از آن برای از بین بردن باقی مانده مواد شیمیایی از محصولات موی مختلفی که استفاده میکنید استفاده کرد. نه تنها این، بلکه می‌تواند موها را در عین از بین بردن گره‌ها براق‌تر کند.
شستشوی مو با سرکه سیب می تواند ظاهر تارها را تغییر دهد زیرا موهای شما قوی تر و سالم تر می شوند. دو قاشق غذاخوری سرکه را به یک لیتر آب اضافه کنید. این کار را به عنوان آخرین مرحله بعد از شامپو کردن و حالت دادن به موهایتان انجام دهید.
اگر بوی سرکه را دوست ندارید، می‌توانید قطره‌هایی از روغن ضروری مانند اسطوخودوس یا اسانس گل رز اضافه کنید. همچنین می توانید به جای سرکه سیب از آب لیمو استفاده کنید.

گلاب را به موهای خود اسپری کنید

برای براق تر، قوی تر و سالم تر کردن موهای خود می توانید از گلاب استفاده کنید. بعد از شامپو کردن، مقداری گلاب را روی موهای خود اسپری کنید و به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید، سپس از نرم کننده موهای خود استفاده کنید و از ریشه ها دوری کنید. بگذارید چند دقیقه بماند سپس موهای خود را با آب گرم بشویید.

با آلوئه ورا موهای خود را تغذیه کنید

با آلوئه ورا موهای خود را تغذیه کنید

آلوئه ورا برای داشتن موهای زیبا و قوی معروف است. همچنین باعث رشد مو شده و از ریزش مو جلوگیری می کند. علاوه بر این، می تواند درخشش طبیعی موهای شما را بازگرداند و در عین حال شوره سر را کاهش دهد.
آلوئه ورا تازه را با آب لیمو روی موهای خود بمالید و بگذارید حداقل 20 دقیقه بماند. موهای خود را بشویید و شامپو بزنید. این کار را حداقل یک بار در هفته برای نتیجه بهتر انجام دهید.
همچنین می توانید ژل آلوئه ورا را با شیر نارگیل یا روغن جوانه گندم ترکیب کنید که برای رشد مو نیز عالی است. علاوه بر این، می توانید هر از چند گاهی آب آلوئه ورا بنوشید.

در پایان هر دوش از آب سرد استفاده کنید

آب سرد می تواند به رشد و سلامت مو کمک کند. آب سرد لایه بیرونی را به آرامی می‌گذارد و از از بین رفتن رطوبت جلوگیری می‌کند. این را می توان تنها برای چند ثانیه به عنوان آخرین مرحله انجام داد.

مکمل های گیاهی و ویتامین ها

مکمل های گیاهی و ویتامین ها

ممکن است بدن شما به مصرف مکمل ها و مواد معدنی ضروری نیاز داشته باشد. موهای شما هم همینطور! علاوه بر رژیم غذایی سالم، می‌توانید از مکمل‌هایی مانند روغن ماهی، روغن بذر کتان، اسید فولیک، کلپ، بیوتین، نخل اره‌ای، جینکوبیلوبا و سایر مکمل‌ها برای رشد سریع‌تر مو استفاده کنید.

کلام آخر

این نکاتی است که می تواند به شما کمک کند موهایتان سریعتر رشد کند. مهم نیست که این فرآیند چقدر کوتاه یا طولانی باشد، زیرا نتیجه عالی است. شما می توانید پری دریایی کوچک خود باشید.
اگر ایده های دیگری در مورد چگونگی افزایش رشد مو دارید، نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید. همیشه بدرخش.

امتیاز مقاله

100%
امتیاز کلی
  • کاربردی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.