...

نایک بهتر است یا آدیداس

همانطور که می‌دانید، پاها به عنوان قلب دوم انسان محسوب می شوند و برای محافظت از این عضو نیاز به پوشیدن کفش مناسب می‌باشد. برای انتخاب یک جفت کفش مناسب و استاندارد، نیاز به شناخت برندهای تولیدکننده این محصول خواهد بود. در حال حاضر برند نایک و آدیداس به عنوان بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین شرکت‌های تولیدکننده کفش محسوب می‌شوند که با ارائه محصولاتی فوق‌العاده توانسته‌اند، گوی سبقت را از سایر رقبای خود بربایند.

با این وجود خیلی از افراد در زمان انتخاب کفش، بین این دو برند دچار تردید می‌شوند و می‌خواهند بدانند محصول تولید شده توسط کدام یک از این دو برند بهتر است.

با مقایسه برند نایک و آدیداس متوجه می‌شویم که آن‌ها شباهت‌های زیادی به هم دارند و هر دو به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع محصولات ورزشی در جهان شناخته می‌شوند. در این مطلب ژینو استایل می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های محصولات این دو برند پرداخته و به شما بگوییم که برند نایک بهتر است یا آدیداس.

مقایسه ی سنی در برند های نایک و آدیداس

نایک در سال 1964 در آمریکا توسط بیل بورمن و فیل نایت با نام Blue Ribbon Sports Products تاسیس شد. اما در سال 1971 به طور رسمی کار خود را با نام نایک آغاز کرد. بنابراین این شرکت سابقه ای در حدود 50 سال دارد. شعار شرکت ورزشی نایک فقط انجامش کن.

آدیداس توسط آدولف داسلر در سال 1948 در آلمان تاسیس شد. این فرد با کمک برادرش در سال 1920 تولید لباس ورزشی را آغاز کرد. شعار آدیداس در تولید محصولات ورزشی غیرممکن نیست و آدیداس همه کاره است. این شرکت حدود 73 سال سابقه دارد و به همین دلیل آدیداس از نایک بزرگتر است. هر کدام از این برندها در ابتدای تاسیس خود با همکاری با ورزشکاران مشهور و استفاده از محصولات این افراد به شهرت رسیدند و محصولات آنها در دنیا شناخته شد.

تاریخچه مختصری از نایک

تاریخچه ی مختصری از نایک

نایک توسط دو فرد به نام های بیل بورمن و فیل نایت در اورگن در کشور آمریکا تاسیس شد. انگیزه ی تاسیس این شرکت، ایجاد کفش های ورزشی بهتر برای ورزش کاران بود.

تاریخچه ی مختصری از آدیداس

غیر ممکن وجود ندارد، آدیداس توسط یک مرد آلمانی به نام آدلف داسلر در سال 1924 تاسیس شد این شرکت امروزه بیشتر از هشتصد و پنجاه میلیون کالا هر ساله در صد و شصت کشور می فروشد.

تفاوت کفش نایک با کفش آدیداس در فناوری های روز

کفش نایک

نایک را می توان پیش رو در فناوری های روز قلمداد کرد. برای اولین بار این برند در سال ۱۹۷۸ اقدام به تولید کفش با فناوری ایر کرد که محبوبیت این برند و فروشش را چند برابر کرد. در آن سال شرکت نایک این خلاقیت را مدیون فردی به نام فرانک رودی از مهندسین ناسا بود. این فناوری سبب می شود که با تعبیه چند لایه میانی در کفش و کپسول های گازی در قسمت پاشنه پا کمترین فشار را تحمل کند.

فناوری تپ (TEP): وجود یک سری کپسول ریز که در قسمت پنجه و پاشنه تعبیه شده بیشترین فشاری که از سطح زمین به پا وارد می شود را مهار می کند.

تکنولوژی فلاینیت : یک لایه فیبری مقاوم با قابلیت گردش هوا که رویه کفش را می پوشاند.

نایک فیت: این فناوری سبب می شود که با یک گوشی هوشمند و نصب اپلیکیشن نایک فیت به وسیله هوش مصنوعی این شرکت ، سایز دقیق پای خود را بفهمید.

نایک ایر: از قدیمی ترین فناوری های این شرکت که سبب می شود هنگام پیاده روی و دویدن کمترین فشار وارده را تحمل کنید در واقع فناوری تپ کامل شده این فناوری می باشد.

کفش آدیداس

فناوری کونتیننتال با استفاده از این فناوری حتی اگر زیره کفشتان خیس باشد و شما به سطح صافی برسید ، به خاطر وجود یک لایه پلاستیکی که چسبندگی را افزایش داده است، دیگر زمین نمی‌خورید. مشکل دیگر پیچ خوردگی ساق پایتان می باشد که به خاطر افزایش چسبندگی و تماس بیشتر کفش با زمین این مشکل نیز برطرف شده است.

ترکیب ۳ فناوری بانس ، فورجد مش ، آدی ور : ترکیب این سه فناوری در کنار یکدیگر باعث می شود که هم هوا بهتر گردش کند و مقاومت و استحکام کفش نیز ز افزایش می یابد. همچنین این سه مورد از پیچ خوردگی ساق پای بازیکن جلوگیری می کند.

فناوری OrthoLite : این فناوری سبب می شود که هم وزن کفش کاهش یابد و از ایجاد بوی بد و تولید باکتری جلوگیری کند. استفاده از بوست فوم که راحتی پا را هنگام دویدن هنگام دویدن دو چندان کرده است.

ویژگی کفش پیاده رویی نایک در برابر آدیداس

کفش آدیداس

به لطف فناوری تورژن سیستم پا و آشیل پا در جای خود محکم می شود و از پیچ خوردگی و حرکات اضافی پا جلوگیری می گردد. فناوری بوست در سری بوست آدیداس با وجود این فناوری انرژی منتقل شده به کفش و زمین ، دوباره به پا باز می گردد.

لایه میانی دارای فناوری کلود فوم Cloudfoam که باعث راحتی بیشتر پا می شود.

زیره با فناوری آدی ور ADIWEAR که سبب دوام بیشتر قسمت زیرین کفش می شود.

کفی با فناوری اتولایت OrthoLite که از بوی بد موقع عرق کردن پا جلوگیری می کند.

نحوه بسته شدن با بند : اکثر مدل ها برای امنیت بیشتر به صورت بندی بسته می‌شوند.

آرم سه خط روی کفش آدیداس با خاصیت شبرنگی خود دونده را در تاریکی مشخص می کند.

کفش نایک

کفش نایک

انعطاف بالا : به خاطر استفاده از مواد درجه یک در رویه و زیره انعطاف کفش بسیار ایده آل می باشد.

نرمی و راحتی : استفاده از بالشتک و پد در آستر و کفی کفش ، راحتی وصف نشدنی به کفش داده است.

زیبایی و ظرافت : کمپانی نایک آنقدر با ظرافت و رنگ های خاص کفش تولید می کند که شما به راحتی می توانید کتانی را با اکثر لباس های خود ست کنید. و نه فقط برای ورزش بلکه برای فعالیت های روزمره و مجالس غیر رسمی می‌توانید از کتانی های نایک استفاده کنید.

بو نگرفتن پا : وجود رویه از مواد مختلف از جمله پارچه مش و منافذ ریز سبب می‌شود هوا به راحتی در کفش جریان پیدا کند،  پا عرق نمی کند و بو نمی گیرد.

ضد شوک ، مهار کننده ضربه : به لطف فناوری های به کار رفته در کفش هنگام دویدن بیشترین فشار و شوک که از سطح زمین به کفش و پا وارد میشود مهار می کند. در نتیجه کمترین فشار به پا و کمر وارد نمی شود و اگر شما قبلاً با پیمودن ۵۰۰ متر خسته می شدید حالا با طی کردن یک کیلومتر هنوز انرژی کافی را داریم.

سبکی : یکی از اولویتهای خرید

می توانیم بگوییم با اینکه در برخی موارد آدیداس برتری دارند و برخی دیگر نایک ، اما بطور کل هردو برند محبوبی در ایران هستند. حالا تصمیم با شماست که قصد خرید کدام برند را دارید. نکته بسیار مهم اینکه از هر برندی قصد خرید کتانی را دارید باید کتانی اصلی را خریداری کنید با استفاده از لیست زیر می توانید تمامی کفش های نایک و آیداس را مشاهده کنید.

100%
امتیاز کلی
  • کاربردی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.